دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 26419
  • 18 سپتامبر 2023 - 2:12
  • 148 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عدم قطعیت قیمت طلا

عدم قطعیت قیمت طلا
عدم قطعیت قیمت طلا

اکوایران: نتایج نظرسنجی‌ از تحلیل‌گران نشان می‌دهد هیچ قطعیتی درباره افزایش یا کاهش قیمت طلا در هفته آینده وجود ندارد و این فلز گران‌بها احتمالا باز هم در محدوده ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی یک هفته گذشته در مقایسه با هفته پیشین خود که دچار کاهش شده بود، با رشد همراه بود. نقطه قوت افزایش قیمت طلا، نظرسنجی مربوط به «شاخص تولید امپایر استیت» بود که نشان داد صنعت آمریکا به شکل غیرقابل انتظاری مقاوم و قوی باقی مانده است.

تازه‌ترین نظرسنجی سایت کیتکو درباره قیمت طلا نشان می‌دهد بدبینی هفته گذشته نسبت به قیمت طلا کاهش یافته و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند قیمت طلا در هفته آینده کمی صعودی خواهد بود؛ با این حال، تحلیل‌گران بازار به دیدگاه محتاطانه خود نسبت به قیمت طلا بازگشته‌اند.

یکی از تحلیل‌گران نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته آینده خوش‌بین است و گفته که با دقت روند تغییر ارزش دلار آمریکا را ارزیابی می‌کند تا مسیر کوتاه‌مدت طلا مشخص شود.

از سوی دیگر، «دنیل پاویلونیس» – کارگزار ارشد کالا – معتقد است قیمت طلا در روزهای آینده کاهش می‌یابد. این تحلیل‌گر گفته: «فکر می‌کنم هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشیم. قیمت طلا در یک محدوده‌ گیر افتاده است؛ ارزش این فلز گران‌بها از دو هزار دلار فراتر نمی‌رود و به کمتر از ۱۹۰۰ دلار نیز سقوط نمی‌کند و دقیقا در میانه این محدوده نوسان دارد.»

پاویلونیس همچنین اعلام کرد که انتظار نداشت قیمت طلا در روز جمعه (۲۴ شهریور) بالا باشد و از این اتفاق متعجب شده است. این تحلیل‌گر در ادامه صحبت‌های خود گفت: «اگر به وضعیت اوراق قرضه نگاه کنید، شاهد افزایش قابل توجه ارزش آن‌ها هستید؛ اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه شاهد یک رکورد در افزایش ارزش بود. ارزش اوراق قرضه ۲ ساله هم در بالاترین سطح خود قرار دارد. اوراق قرضه ۳۰ ساله با وضعیت بسیار مثبتی روبه‌روست. بنابراین وقتی شاهد این هستیم که اوراق قرضه ۱۰ ساله در حال عبور از رکوردهای پیشین خود از نظر ارزش است، می‌توانیم شاهد کاهش نسبی قیمت طلا باشیم. همچنین با توجه به افزایش قیمت نفت خام، نرخ بهره می‌تواند افزایش یابد و همین امر باعث قوت گرفتن ارزش دلار و افت بهای طلا می‌شود.»

در این هفته ۱۲ تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا شرکت کردند و پیش‌بینی‌ آن‌ها به شکل مساوی تقسیم شد؛ به عبارت دیگر، این تحلیل‌گران در سه بخش «افزایش»، «کاهش» و «تغییر نکردن» قیمت طلا در هفته آینده (منتهی به ۳۱ شهریور) حق رأی داشتند و هر بخش توانست ۳۳ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

در بخش نظرسنجی‌های آنلاین سایت کیتکو، ۴۱۵ نفر شرکت کردند و ۴۳ درصد آن‌ها معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می‌یابد؛ همچنین ۳۸ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته آتی کاهش یابد. باقی شرکت‌کنندگان معادل ۱۹ درصد رأی‌دهندگان، معتقد بودند قیمت این فلز گران‌بها دچار تغییر نمی‌شود.

سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده، ۱۹۲۴ دلار به ازای هر اونس معامله شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

05 مه 2024

زمان شکار در دنیای کریپتوکارنسی‌

در سیزدهمین رویداد هفتگی سکه‌خوانی مانی لب، امیر بیات، مدرس و فعال حوزه رمزارز، به بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ با تمرکز بر ترندهای نوظهور پرداخت. وی در این ارائه، روشی برای شناسایی ترندها، معرفی ابزارها و منابع مورد نیاز، بررسی اکوسیستم‌های مستعد، تحلیل دو پروژه از هر ترند، بررسی تکنیکال و فاندامنتال بهترین […]

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین 05 مه 2024

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین

اکوایران: قیمت جهانی طلا در حالی به بالاترین سطح خود رسید که سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان چینی این فلز را با سرعت بی‌سابقه‌ای خریداری می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.