یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 26983
  • 20 سپتامبر 2023 - 2:20
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

روند مثبت طلا در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو

روند مثبت طلا در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو
روند مثبت طلا در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو

اکوایران: قیمت کنونی طلا بالاترین ارزش این فلز گران‌بها از ۱۴ شهریور تاکنون است و معامله‌گران مشتاقانه در انتظار تصمیم جدید بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره هستند تا مسیر آینده بازارهای مالی از جمله بازار طلا، مشخص شود.

به گزارش اکوایران و به نوشته رویترز، طلا از حدود دو هفته قبل در قله قیمتی خود به سر می‌بَرد و این فلز گران‌بها طی امروز سه‌شنبه (۲۸ شهریور) نیز توانست این افزایش قیمت را حفظ کند. معامله‌گران طلا همچنین تمام توجه خود را بر جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) متمرکز کرده‌اند؛ جلسه‌ای که قرار است طی آن چگونگی تغییر نرخ بهره مشخص شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند پیش‌بینی دقیق‌تری از مسیر آینده بازارهای مالی داشته باشند.

پس از آنکه طلا توانست به بالاترین قیمت خود از ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) دست پیدا کند، این فلز گران‌بها طی امروز ۱۹۳۲ دلار و ۹۳ سنت به ازای هر اونس معامله شد. قیمت آینده طلا نیز با ۰٫۱ درصد افزایش به ۱۹۵۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

معامله‌گران در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا و پس از انتشار داده‌های مثبت و قوی از وضعیت اقتصادی ایالات متحده که نگرانی‌ها از افزایش تورم را کمتر کرد، منتظر تازه‌ترین پیش‌بینی‌های مقامات فدرال رزرو از آینده اقتصادی آمریکا هستند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران معتقدند شانس ثابت ماندن نرخ بهره کنونی، ۹۹ درصد و احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پیش از سال ۲۰۲۴، ۳۵ درصد است.

کارشناسان باور دارند از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های مالی سختگیرانه‌ای در پیش گرفته و قصد دارد نرخ تورم را تا حدود ۲ درصد کاهش دهد، قیمت طلا در روزهای آینده ممکن است با روند کاهشی مواجه شود.

علاوه بر آن، پیش‌بینی‌ها از تغییر نکردن نرخ بهره در آمریکا باعث شده ارزش اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در ۱۶ سال اخیر برسد.

در همین حین، صادرات طلای سوئیس در ماه آگوست با افزایش ۷٫۳ درصدی همراه بود و افزایش محموله‌های ارسالی طلا به هند و چین، کاهش صادرات طلا به ترکیه را جبران کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟ 28 آوریل 2024

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟

اکوایران: امروز پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه امامی متفاوت است. تکنیکالیست‌ها می‌گویند قیمت‌ها در نقاط حمایتی مهمی قرار دارند. به عقیده آنها درصورتی‌که دلار و تتر امروز هم نوسان نزولی شوند، این اتفاق می‌تواند بار دیگر جلوی صعود سکه‌بازان را بگیرد. با این‌ حال، اگر بازارساز دست به تزریق نزند، این امر ممکن است قدرت کاهشی‌های بازار سکه را تعدیل کند.

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان 28 آوریل 2024
صرافی کیان | ارائه دهنده خدمات ارزی در انگلستان و کانادا

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان

واقعیت این است که کشور انگلستان، به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در اتحادیه اروپا، همواره مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و تفریح بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.