یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 29502
  • 29 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 140 بازدید
  • ۰ دیدگاه

صعود قیمت بیت‌کوین در آستانه رویداد «هاوینگ»

صعود قیمت بیت‌کوین در آستانه رویداد «هاوینگ»
صعود قیمت بیت‌کوین در آستانه رویداد «هاوینگ»

اکوایران: قیمت بیت‌کوین با نزدیک شدن به رویداد «هاوینگ»،‌ روند صعودی به خود گرفته و حجم معاملات این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته با رشد قابل‌توجهی همراه شده است.

به گزارش اکوایران، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با فشار زیادی برای فروش این رمزارز روبه‌رو هستند چراکه دشواری بیش از همیشه فرآیند ماینینگ یا همان استخراج رمزارز به همراه هزینه‌های فزاینده انرژی در حال از بین بردن سود آن‌ها است.

به نوشته «اینوستینگ»، همچنین با توجه به نزدیک شدن به رویداد نصف شدن ارزش بیت‌کوین که اصطلاحا «هاوینگ» (Halving) نامیده می‌شود، استخراج‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای تقویت سرمایه خود این رمزارز را به فروش برسانند. هاوینگ بیت‌کوین یک رویداد مهم است که تقریباً هر چهار سال یک بار در شبکه بیت‌کوین رخ می‌دهد و به معنی کاهش پاداش اسخراج ماینرها است. این موضوع به کنترل نرخ استخراج بیت‌کوین‌های جدید و حفظ کمبود این رمزارز کمک می کند. نصف شدن بیت‌کوین با کاهش عرضه این ارز دیجیتال به بازار همراه می‌شود و پس از آن، ارزش بیت‌کوین معمولا بالا می‌رود. رویداد هاوینگ در آوریل یا می ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

طبق گزارش‌ها،‌ هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به فروش رمزارزهای خود اقدام کرده‌اند.

با وجود فشار ناشی از فروش بیت‌کوین، قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت اخیر با افزایش همراه بوده و حجم معاملات آن نیز در ۲۴ ساعت اخیر به شکل قابل توجهی رشد کرده است.

هفته‌های آینده برای بیت‌کوین تعیین‌کننده خواهد بود چراکه روند قیمت این رمزارز با توجه به فشارهای موجود در بازار و نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، مشخص می‎شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز جمعه (۷ مهر) از ۲۶ هزار دلار و ۸۷۴ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۲۲۹ سنت نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، بیش از ۲۷ هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۴۷۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۴ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۱/۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۴۸ تا ۱۶۸۶ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۴۰ دلار بیشتر شده است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۷ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۴/۸۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.