شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31557
  • 07 اکتبر 2023 - 20:12
  • 159 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نبود قطعیت درباره روند قیمت طلا در هفته آینده

نبود قطعیت درباره روند قیمت طلا در هفته آینده
نبود قطعیت درباره روند قیمت طلا در هفته آینده

اکوایران: طلا در هفته‌های اخیر با روند نزولی همراه شده و در نقطه‌ای، حتی به پایین‌ترین سطح قیمت خود در هفت ماه اخیر رسید. در نظرسنجی انجام‌شده از کارشناسان و معامله‌گران خرد،‌ هیچ نظر قطعی‌ای درباره قیمت این فلز گران‌بها در هفته آینده وجود نداشت.

به گزارش اکوایران، به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره در ۲۹ شهریور،‌ طلا روند نزولی به خود گرفت و حتی به پایین‌ترین سطح هفت ماه اخیر یعنی ۱۸۱۰ دلار به ازای هر اونس نیز سقوط کرد؛‌ اما اکنون به نظر می‌رسد این فلز گران‌بها در نهایت به سمت نخستین روند مثبت خود در دو هفته اخیر می‌رود. طلا در پایان معاملات روز گذشته ۱۸۳۲ دلار به ازای هر اونس معامله شد.

به نوشته سایت کیتکو، «دارین نیوسام» – تحلیلگر ارشد بازار – می‌گوید: «قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت و قیمت آتی این فلز گران‌بها برای ماه دسامبر در موقعیتی است که می‌تواند روند صعودی به خود بگیرد.»

«مایکل مور» مدیر سایت «مور آنالیتیکس» (Moor Analytics) معتقد است روند طلا نزولی خواهد بود، اما قیمت اخیر این فلز گران‌بها در سطحی بوده که به نظر می‌رسد برای بازگشت به روند مثبت آماده باشد.

«جیمز استنلی» استراتژیست ارشد بازار معتقد است که طلا احتمالاً در هفته آینده در محدوده اخیر خود باقی خواهد ماند.

کیتکو

این هفته، ۱۳ تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی طلای سایت کیتکو شرکت کردند. پنج کارشناس یا ۳۸ درصد انتظار داشتند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود، پنج کارشناس دیگر نیز پیش‌بینی کردند قیمت این فلز گران‌بها کاهش می‌یابد. سه تحلیلگر یا ۲۳ درصد، اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر نخواهد کرد.

در نظرسنجی‌های آنلاین ۵۲۸ نفر شرکت کردند و از این تعداد، ۲۲۷ سرمایه‌گذار خرد یا ۴۳ درصد پییش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده صعودی می‌شود. ۲۲۲ نفر یا ۴۲ درصد انتظار داشتند که قیمت کاهش می‌یابد و  ۷۹ پاسخ دهنده یا ۱۵ درصد معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آینده تغییر قیمت نخواهد داشت.

همچنین معامله‌گران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده ۱۸۴۲ دلار به ازای هر اونس مبادله شود که ۳۰ دلار کمتر از پیش‌بینی هفته گذشته و ۱۱ دلار بیشتر از قیمت کنونی طلا است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.