سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که آمریکا هرگز نمی‌خواهد که حماس مسئولیت کنترل غزه را پس از جنگ در دست داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که آمریکا از آتش‌بس طولانی‌تر برای خارج شدن اُسرا در غزه حمایت می‌کند.
وی در ادامه سخنانش گفت که نمی‌تواند گزارش رسانه‌ها درباره مدت زمان مطرح شده درباره آتش‌بس در غزه را تایید کند.
سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: «شکل غزه پس از جنگ هرگونه که باشد شامل سران حماس نخواهد بود».
وی به عملیات آمریکا علیه یمن نیز اشاره کرد و گفت: «عملیات مشترک علیه حوثی‌ها، سامانه‌ها و سکوهای پرتاب موشک، پهپاد و بالگردها و انبارهای ذخیره مهمات را هدف قرار داده است».
سخنگوی کاخ سفید افزود: «هدف عملیات، کاهش بیشتر توانایی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ است».
آمریکا که برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ یک ائتلاف نظامی تشکیل داده است، بامداد امروز به همراه انگلیس و دیگر متحدان مواضعی را در خاک یمن هدف قرار داد.
«محمد علی الحوثی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، امروز گفت که «ارتش یمن به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد. نمی‌توان در برابر تجاوزات آمریکا و اسرائیل سکوت کرد».
عضو ارشد انصارالله اضافه کرد که ارتش یمن به حملات خود به کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داد و پاسخ‌ها به تجاوزات به نوار غزه ادامه خواهد یافت و صنعاء تنها به ندای وجدان بشری گوش فرا خواهد داد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز در واکنش به حملات گسترده ائتلاف آمریکایی به مناطق مختلف یمن، گفت که این تجاوزات بدون پاسخ نخواهند ماند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]