دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31757
  • 08 اکتبر 2023 - 14:13
  • 152 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دو تحلیل مهم از دلار و درهم

دو تحلیل مهم از دلار و درهم
دو تحلیل مهم از دلار و درهم

اکوایران: در تحلیل کوتاه‌مدت معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز زیر ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان برود می‌تواند اصلاح دهد. در تحلیل میان‌مدت بازار در فاز صعود قرار گرفته و مقاومت مهم قیمت دلار در حوالی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در پنجشنبه هفته گذشته از محدوده مشخص خود خارج شد و بالاخره مرز مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را شکست و بالای آن تثبیت داد. بازار ارز هرات در روز شنبه ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با کاهش به محدوده حمایت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. اما در ادامه قیمت دلار هرات طوفانی شد و با افزایش در مرز کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد.

در ساعت ۱۱ شنبه پس از زلزله‌های پیاپی در افغانستان، بازار ارز هرات تعطیل شد. در نیمه دوم معاملات قیمت دلار فردایی هرات تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت، این پایان کار نبود و در پشت‌خط قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. این درحالیست که چند کانال تلگرامی مدعی بودند که قیمت دلار هرات در پشت‌خط به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. قیمت درهم امارت در ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش تا مرز مهم ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان بالا رفت.

قیمت دلار در سلیمانیه با هرات در یک سطح باز شد و در طول معاملات روزانه هم نزدیک به هرات حرکت کرد اما در پشت‌‌خط در ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شد که شکاف منفی ۱۵ تومانی نسبت به قیمت دلار هرات دارد. قیمت تتر در معاملات روز شنبه در کف ۵۰ هزار تومان شروع به کار کرد و با افزایش به مرز کانال ۵۱ هزار تومان رسید.

نکته قیمتی بازار شنبه قیمت سکه بود. در بازار شنبه قیمت سکه با افزایش از ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت. سکه نقدی اما از این ناحیه اصلاح داد. با این حال گفته می‌شد که سکه فردایی در چارت میخ‌کوب تا میانه‌های کانال ۲۹ میلیون تومان بالا رفته است. با این افزایش‌ها در بازار ارز و سکه، قیمت‌ها به سطوحی رسیدند که در هفته اول تیرماه آن‌جا بوده‌اند.

در تحلیل کوتاه‌مدت معامله‌گران فنی معتقدند قیمت‌ها به سطوح مهمی رسیده‌اند و در روز شنبه هم افزایش زیادی داشته‌اند، پس در روز یکشنبه بازار می‌تواند اندکی اصلاح دهد. اگر قیمت دلار امروز زیر ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان برود می‌تواند با اصلاح تا محدوده حمایتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۲۰۰ تومان پایین برود. اما اگر بالای این سطح تثبیت بدهد می‌تواند برای شکستن ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تلاش کند. محدوده قیمتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان نیز در بازار درهم برای معامله‌گران مهم است که تثبیت دهد یا نه.

در تحلیل میان‌مدت بازار در فاز صعودذ قرار گرفته و مقاومت مهم قیمت دلار در حوالی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. در صورت تثبیت درهم بالای مرز مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، مقاومت میان‌مدتی ۱۴ هزار و ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان را پیش‌روی افزایش دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
تقابل اخبار پکن و ریاض در میدان دلار تهران/ نیم سکه رشد نکرد 29 آوریل 2024

تقابل اخبار پکن و ریاض در میدان دلار تهران/ نیم سکه رشد نکرد

اکوایران: در حالیکه مجمع جهانی اقتصاد به‌جای سوییس در ریاض برگزار شده است، به نظر می‌رسید که اخبار ریاض بر کاهش قیمت دلار موثر بوده است ولی در روز جاری صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه چین به نظر می‌رسد عاملی بود که باعث نفس کشیدن دلار شد.

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد 29 آوریل 2024

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

اکوایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج از اختصاص ۵۰۰ یورو برای حج ۱۴۰۳ خبر داده که قرار است ارز تخصیصی ۳۹ هزار تومان محاسبه شود.

خوش‌بینی وال‌استریت به لیر: ورق اسکنانس ترکی برمی‌گردد؟ 29 آوریل 2024

خوش‌بینی وال‌استریت به لیر: ورق اسکنانس ترکی برمی‌گردد؟

اکوایران: سیتی‌گروپ و جی‌پی مورگان در میان موسساتی قرار دارند که خرید لیر ترکیه در معاملات آتی را توصیه می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.