یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 32954
  • 12 اکتبر 2023 - 8:12
  • 137 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار در غیاب بازار ارز هرات چه شد؟

قیمت دلار در غیاب بازار ارز هرات چه شد؟
قیمت دلار در غیاب بازار ارز هرات چه شد؟

نرخ دلار در غیاب بازار ارز هرات کشف شد/ دلار چهار هزار تومان بالا رفت و دو‌ هزار تومان پایین آمد، سکه هم ۵ میلیون تومان رشد کرد و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افتاد/ سکه رفاه بالاتر از تمام قیمت‌های این بازار بود/ دو آتیشه‌های بازار درباره آینده دلار چه می‌گویند؟

به گزارش اکوایران، قیمت دلار بدون حضور نرخ از بازار ارز هرات به کاهش خودش ادامه داد. صبح چهارشنبه خبر زلزله هرات به بازار مخابره شد و به خاطر همین حتی کانال‌های نرخ‌دهی هرات که در روزهای قبل فقط قیمت فردایی می‌دادند هیچ نرخی نزدند. قیمت دلار در روز چهارشنبه با کاهش، کانال ۵۲ هزار تومان را از دست داد و در بازار فردوسی قیمت بین ۵۱ هزار و ۴۰۰ تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان در معامله بود. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش به ۱۴ هزار و ۱۶۰ تومان رسید.

سکه امامی در کانال ۲۸ میلیونی

قیمت سکه امامی که در روز سه‌شنبه تا ۲۹ میلیون تومان پایین آمده بود در معاملات چهارشنبه به کاهش خودش ادامه داد و در ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کار خودش را به پایان رساند. قیمت خرید سکه هم در بازار ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که فاصله خرید و فروش سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسیده. سکه رفاه بالاتر از تمامی قیمت‌های سکه بود و در ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد. البته سکه اتحادیه هم در سایت ۲۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان اعلام شده بود که بیشتر از بازار است. در حالت عادی این دو  قیمت سکه یعنی رفاه و اتحادیه زیر قیمت بازار نرخ می‌زدند.

قیمت سکه از سقف ۳۲ میلیون تا ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمده و کاهش سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی داشته، قیمت دلار هم از  حوالی ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان وارد کانال ۵۱ هزار تومان شده که کاهش بیش از دو هزار تومانی را از سقف تجربه کرده. قیمت تتر در روز چهارشنبه ۵۳ هزار تومان شروع به کار کرد و با کاهش بیش از هزار تومانی به مرز کانال ۵۲ هزار تومان رسید. 

در حالی که در روز چهارشنبه قیمت یوروی مرکز مبادله افزایش ۳۰۰ تومانی داشت و به ۴۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده، خبرگزاری‌های نزدیک به دولت از کاهش قیمت در مرکز مبادله خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم در یک گزارش مدعی شد یک نفر هم خریدار نیست و اگر کسی دلارداشته باشد با قیمت ۵۰ هزار تومان یا نهایتا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌تواند مشتری پیدا کند که آن هم بعید است. طبق گزارش میدانی اکوایران قیمت دلار در بازار تهران بین ۵۱ هزار و ۴۰۰ تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود و اگر کسی می‌خواست دلار بخرد چه بسا بالاتر از این رقم به او می فروختند و اگرکسی نرخ کف کانال ۵۱ را برای فروش می‌گذاشت سریع فروش می‌رفت. 

دو خبر منفی در بازار

دو خبر در بازار چهارشنبه دست به دست می‌شد، یک اینکه جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بعد از حمله حماس به اسرائیل در این هفته، ممکن است ایالات متحده اقداماتی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران انجام بدهد. خبر دوم درمورد درخواست ۲۳ نماینده پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا علیه سپاه بود.

با کاهش قیمت دلار از سقف کانال ۵۳ هزار تومان دوباره منتهی الیه جناح کاهشی و افزایشی  وارد بازار شدند. کاهشی‌های دو آتیشه در روز چهارشنبه می‌گفتند ذخایر بانک مرکزی در حد مطلوبی قرار دارد، قیمت دلار این‌بار با کاهش، کف قبلی را هم از دست می‌دهد و  به سمت ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان می‌رود. افراطی‌های افزایشی‌هم معتقدند این کاهش‌ها برای گیج کردن معامله‌گرها است و قیمت دلار بعد از این کاهش تا انتهای مهر و ابتدای آبان می‌تواند تا ۵۶ هزار تومان بالا برود.

معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار در مسیر نزول قرار گرفته‌است. قیمت دلار اگر سطح ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست بدهد نهایت کاهش آن تا مرز ۵۰ هزار تومان است. به تصور آن‌ها قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان کف محکمی درست کرده و به راحتی آن را از دست نمی‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.