خبر خوش برای این کاربران / اضافه شدن ۳ جفت ارز جدید به بایننس
خبر خوش برای این کاربران / اضافه شدن ۳ جفت ارز جدید به بایننس

برخی از ارزهای دیجیتال موجود در این جفت‌ ارزها، مانند سولانا (SOL)، فایل‌کوین (FIL) و ورلد‌کوین (WLD) اخیراً به دلیل افزایش قیمت خود در مرکز توجهات قرار گرفته‌اند. قیمت سولانا در سال گذشته تقریباً ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت و اکنون به بالای ۱۰۰ دلار رسیده است.

صرافی بایننس فهرست جفت‌ارزهای معاملاتی ارائه شده در سرویس بایننس اسپات را گسترش داد و جفت‌ ارزهای FIL/USDC، HBAR/TRY، PENDLE/TRY و WLD/USDC را به آن اضافه کرد.

علاوه بر این، این صرافی امکان استفاده از ربات‌های معاملاتی را برای جفت‌ ارزهای BNB/FDUSD، DYM/USDT، ETH/FDUSD، PYTH/USDT، SOL/FDUSD، PYTH/USDT و غیره، امکان‌پذیر کرد.

برخی از ارزهای دیجیتال موجود در این جفت‌ ارزها، مانند سولانا (SOL)، فایل‌کوین (FIL) و ورلد‌کوین (WLD) اخیراً به دلیل افزایش قیمت خود در مرکز توجهات قرار گرفته‌اند. قیمت سولانا در سال گذشته تقریباً ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت و اکنون به بالای ۱۰۰ دلار رسیده است.

توکن‌های FIL و WLD هم یکی از بهترین عملکردها را در روزهای گذشته داشته‌اند. قیمت فایل‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ درصد و طی ماه گذشته تقریبا ۷۰ درصد افزایش یافته است. همچنین، قیمت توکن WLD طی دو هفته حدود ۲۳۰ درصد رشد کرده است.

برخی از جفت‌ ارزهای معاملاتی معرفی‌شده هم شامل لیر ترکیه (TRY) هستند که شهروندان این کشور را قادر می‌سازد تا با سهولت بیشتری به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. طبق گزارش‌ها، بیت کوین (BTC) پس از تورم بی‌سابقه در ترکیه، در این کشور به بالاترین قیمت تاریخی خود رسیده است.

بایننس از ابتدای سال ۲۰۲۴، تغییرات زیادی را در فهرست‌ دارایی‌های تحت حمایت خود اعمال کرده است. این صرافی چندی پیش، خدمات معاملاتی مونرو (XMR)، آراگون (ANT)، مولتی‌چین (MULTI) و وای (VAI) را متوقف کرد. همچنین، این صرافی در اوایل این هفته، جفت‌ ارزهای ADA/USDC، AVAX/USDC، MATIC/USDC، XRP/USDC، توکن هواداری تیم میلان (ACM)، پروتکل فایو (FIO) و آی‌کیو (IQ) را به فهرست خود اضافه کرد.

صرافی بایننس چیست؟

بایننس یک صرافی مخصوص رمز ارزها است و خرید، فروش و تبادل آن‌ها توسط کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. مبادلات بین کاربران در ابتدا فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی‌شدند، اما امروز وضعیت متفاوت است.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ و در کشور چین متولد شد، اما خیلی زود پیشرفت کرد و توانست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا را از آن خود کند. با توجه به قوانین بسیار سرسختانه پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور چین، بنیان‌گذاران Binance خیلی زود مجبور به مهاجرت به ژاپن شدند، کشوری که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و عاشق آن‌ها است!

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل سابق بایننس که با نام مستعار CZ نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۵ شرکت فیوژن سیستمز (Fusion Systems) را در شانگهای تاسیس کرد که سیستم‌های معاملات بسامد بالا (HFT) را برای کارگزاری‌ها توسعه می‌داد. آقای ژائو در سال ۲۰۱۳ هم به تیم Blockchain.info اضافه شد و سومین عضو توسعه دهنده کیف پول بلاک چین بود. علاوه بر این، وی برای مدت کوتاهی به عنوان افسر ارشد فناری صرافی اوکی‌‌کوین (OKCoin) هم فعالیت داشته است.

شرکت بایننس ابتدا در کشور چین تاسیس شد، اما سختگیری‌های این کشور در برخورد با ارزهای دیجیتال باعث شد تا مقر اصلی این صرافی قبل از اعمال شدن قانون منع معاملات رمز ارزی، در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) به ژاپن منتقل شود.

پیش از شروع به کار Binance، سازندگان از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه مورد نیازشان را جمع‌آوری کردند. این کار را می‌توان به سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) تشبیه کرد که افراد با سرمایه گذاری و پشتیبانی از یک شرکت در حال تاسیس از آن حمایت می‌کنند. این افراد سپس سود بیشتری در مقایسه با سایر کاربرانی که بعدا سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دریافت خواهند کرد. با این حال ICO تفاوتی اساسی دارد، چرا که کاربران به جای ارزهای رایج نظیر دلار و یورو، در یک ارز دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند.

 

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]