جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34160
  • 16 اکتبر 2023 - 20:14
  • 148 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهای وارداتی، طلا را زیر گرفت؟ / قیمت دلار و سکه نزولی شد

خودروهای وارداتی، طلا را زیر گرفت؟ / قیمت دلار و سکه نزولی شد
خودروهای وارداتی، طلا را زیر گرفت؟ / قیمت دلار و سکه نزولی شد

در کنار تأثیر نزولی قیمت دلار و قیمت جهانی اونس طلا بر قیمت طلای ۱۸ عیار، امروز دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد که یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار طلا به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت‌گرفته است. زیرا بر اساس جدیدترین اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی،‌ افرادی که قبلاً برای این خودروها ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند برای انتخاب خودروها اقدام کنند.

 به گزارش اکوایران، امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه، قیمت‌ها در بازار ارز و سکه نزولی بود.

 قیمت دلار که عصر روز یکشنبه با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شده بود، در شروع معاملات نقدی امروز با گپ منفی روانه بازار شد. گپ منفی به این معناست که قیمت بسته شده روز قبل بالاتر از نرخ شروع شده امروز است.

نظر تحلیل‌گران فنی درباره بازار

تحلیل‌گران فنی می‌گفتند، محدوده ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان محدوده حمایتی مهمی محسوب می‌شود که اگر از دست برود فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد و ریزش قیمت تا کف ۵۰ هزار تومان محتمل است.

 آن طور که معامله‌گران مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی صبح امروز با ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید و در نیمه ظهر امروز دلار تا پله دوم کانال یاد شده پایین آمد.

 تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر اگر دلار ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد مزر حمایتی بعد محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ خواهد بود. فعالان بازار معتقدند که دو دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید دلار به عقب‌نشینی نرخ حواله درهم و تعطیل بودن بازار هرات به علت زمین‌لرزه بر می‌گردد.

 قیمت درهم امارات امروز آرایش نزولی به خود گرفت و تا سطح مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان افت کرد. پیش‌ از این تحلیلگران فنی بارها گفته بودند اگر این حمایت در بازار از دست برود قیمت دلار می‌تواند به کف ۵۰ هزار تومان نزول کند و حمایت دامنه پایین‌تر را تست بزند. اما اگر این سطح در بازار حفظ شود قیمت درهم امارات برای تثبیت بالای ۱۴ هزار تومان تلاش خواهد کرد که در صورت این اتفاق قیمت دلار می‌تواند وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود.

البته برخی از تحلیلگران هم باور دارند که تداوم روند کاهشی نرخ دلار ناشی از وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور و همچنین کم‌رنگ‌شدن انتظارات تورمی فعالان بازار است. در همین رابطه صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ذخایر ارزی در دسترس ایران برای سال جاری میلادی را ۲۱.۱ میلیارد دلار برآورد کرده که ۱.۶ میلیارد دلار بیشتر از سال قبل است. این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۴ نیز ذخایر ارزی در دسترس ایران افزایش یابد و به ۲۴.۳ میلیارد دلار برسد. آخرین آمار ارائه‌شده توسط صندوق بین‌المللی پول از کل ذخایر ارزی ایران مربوط به سال ۲۰۲۱ است که این رقم ۱۲۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

 همچنین داستان ناتمام ارزهای بلوکه شده ایران همچنان در بین بازیگران ارزی داغ است. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری خود درباره منابع ارزی آزاد شده ایران گفته هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و این ارزها متعلق به ملت ایران است و در چارچوب تعریف شده در دسترس ایران است و ایران بر اساس نیاز خود استفاده خواهد کرد.

 در کنار بازار دلار و درهم، امروز شیب نزولی قیمت طلا و سکه هم تند شد.

 بازار جهانی طلا روز شنبه شاهد رشد شارپی قیمت اونس طلا بود. فلز گران‌بهای جهانی در روز مذکور تا سطح مقاومتی ۱۹۳۳ دلار بالا رفت؛ اما شب گذشته تا ۱۹۲۲ دلار پایین آمد و در بازار امروز تا سطح ۱۹۰۸ دلار عقب‌نشینی کرد. البته ظهر امروز قیمت اونس طلا در حدود ۱۹۱۲ دلار بود که نسبت به دو روز قبل ۲۱ دلار کاهش را نشان ما دهد .

 از نگاه فنی‌های برای طلای جهانی مرز حمایتی ۱۹۰۳ دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده این دسته اگر طلا پایین‌تر از این مرز قرار بگیرد احتمال عقب‌نشینی تا پله‌های انتهایی کانال ۱۸۰۰ دلار وجود دارد.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا ۲ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در ادامه روز، بر روی ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.خودروهای وارداتی، طلا را زیر گرفت؟ / قیمت دلار و سکه نزولی شد

 در کنار تأثیر نزولی قیمت دلار و قیمت اونس طلا بر قیمت طلا ۱۸ عیار، امروز دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد که یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار طلا به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت‌گرفته است. زیرا بر اساس جدیدترین اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی،‌ افرادی که قبلاً برای این خودروها ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند برای انتخاب خودروها اقدام کنند.

  فارغ از بازار طلا، قیمت سکه هم امروز در سراشیبی افتاد و تا ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمد این در حالی است که روز گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.