پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34234
  • 17 اکتبر 2023 - 8:13
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آفتاب در بازار ارز غروب می‌کند؟

آفتاب در بازار ارز غروب می‌کند؟
آفتاب در بازار ارز غروب می‌کند؟

اکوایران: تنها یک طلوع تا موعد اجرایی شدن بند غروب زمان باقی است و در صورتی که اقدامی برای حفظ تحریم‌ها مانند تحریم موشکی صورت نگیرد خیال افزایش از سر بازار ارز دور می‌شود و آفتاب صعودی در بازار ارز غروب می‌کند.

در حالیکه جنگ‌ حماس و اسرائیل قیمت نفت را افزایش داده تولید نفت ایران نیز همچنان در سطوح بالایی قرار گرفته است، هرچند قیمت فروش نفت ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است ولی روند تولید نفت ایران همچنان صعودی است و همین مسئله جریان درآمدی ایران را حفظ کرده و حتی افزایش داده است.

بررسی نمودار قیمت نفت و ارزش دلار ایران نشان می‌دهد که قیمت دلار در ایران در زمان بهبود درآمدهای نفتی به خوبی کنترل شده است و برعکس در زمان شوک‌های کاهشی قیمت نفت دلار هم با روند صعودی همراه شده و بالا رفته است.

صندوق بین المللی پول در گزارشی از افزایش ارزهای در دسترس ایران به ۲۱ میلیارد دلار برای سال جاری خبر داده و پیش‌بینی کرده وضعیت ذخایر ایران برای سال ۲۰۲۴ بهتر هم خواهد شد.

گزارش صندوق بین المللی پول از وضع ذخایر ارزی در دسترس، تایید کننده افزایش درآمدهای نفتی و بهبود وضعیت دسترسی ایران به منابع مالی است.

تنها یک روز تا فعالسازی بند غروب زمان باقی مانده است که با توجه به شرایط جنگ در اسرائیل اگر اتحادیه اروپا که قبلاً اعلام کرده بود تحریم‌های موشکی را حفظ خواهد کرد این تهدید را عملی نکند و بند غروب به طور کامل اجرایی شود می‌تواند مانع از رشد دلار شود و انتظارات افزایشی در بازار ارز متوقف کرده و در کوتاه مدت مانع از رشد دلار شود ولی در صورتی که اتفاقی غیر از مورد توضیح داده شده به وقوع بپیوندد می‌تواند بهانه را برای جناح افزایشی مهیا کند.

حمایت پیش روی دلار چند است؟

قیمت دلار آمریکا روز قبل نیمه کانال پنجاه هزار تومانی را ازدست‌داد برخی از پیش‌بینی‌ها به افزایش فشار فروش در صورت ازدست‌دادن نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی اشاره کرده بودند و همین مسئله کاهش دلار را در ابتدا پس از باختن این کانال سرعت بخشید.

حال دلار حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی را پیش رو دارد که در صورتی که از دست برود و حمایت روانی پنجاه هزار تومانی هم نتواند دلار را حفظ کند حمایت محدوده ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان با اهمیت می‌شود.

ایستگاه بعدی سکه چند است؟

سکه امامی در روز قبل روی حمایت ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی متوقف شد این دومین بار از هفته قبل است که این حمایت، سکه امامی را در مسیر نزولی متوقف می‌کند. در روز چهارشنبه ۱۹ مهر روند اصلاحی سکه در این قیمت متوقف شد و لمس این حمایت در روز قبل در صورت ورود خریداران می‌تواند مانع از کاهش قیمت سکه شود.

در حال حاضر مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از نظر تکنیکالی برای سکه سرنوشت‌ساز است، حمایت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم می‌تواند ایستگاه بعدی سکه در صورت ادامه روند نزولی باشد.

تناقض در بازار سرمایه

شاخص کل بازار سرمایه در روز قبل با نزدیک شدن به محدوده دو میلیون واحدی دوباره حمایت شد. در چنین شرایطی بازار با یک ‌تناقض روبه‌رو شد. روز قبل گروه فراکابی‌ها سبزپوش شدند، که از نظر روانی معامله‌گران این گروه را پیش قراولان روند صعودی یا نزولی می‌دانند. به همین خاطر به طور روانی بازار به سبزپوشی گروه فراکاب امیدوار می‌شود. در نقطه مقابل ارزش معاملات خرد بازار سرمایه تعیین کننده جهت بازار است چرا که ارزش معاملات خرد نشان دهنده قدرت پول در بازار است همان چیزی که می‌تواند نیروی کافی برای ادامه روند صعودی را فراهم کند ولی در روزقبل همراه با رشد شاخص کل ارزش معاملات خرد کاهش یافت که نشان می‌دهد معامله‌گران همچنان در سایه جنگ به وجود آمده و مشخص نبودن عکس العمل غرب در سررسید بند غروب در مثبت‌های پیش رو از خرید دست می‌کشند.

شاخص کل مقاومت کوتاه مدتی دو ‌میلیون و ۴۰ هزار واحدی را در برابر خود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.