نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟
نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اکوایران، براساس اطلاعات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور توزیع و مصرف شده است. این رقم ۶٫۹ میلیون لیتر بیشتر از میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز سال گذشته (۱۱۳٫۹ میلیون لیتر) است.

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت امروز، ۱۵ فروردین، با اشاره به افزایش ۶ تا ۷ میلیون لیتری میانگین مصرف بنزین امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: قانونگذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۳، ۹۵ درصد فرآیند سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت انجام شود.

همچنین در روز سیزدهم فروردین امسال ۱۰۴ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شد؛ که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال، با ۹۳.۱ میلیون لیتر، ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است.

در نوروز سال ۹۹ با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی سفرهای برون شهری، مسافرت‌های نوروزی در ایام تعطیلات عید کاهش یافت که همین امر منجر به کاهش محسوس مصرف بنزین در سطح کشور (میانگین مصرف ۴۴ میلیون لیتر) با توجه به مدت مشابه سال قبل شد. با توجه به نمودار فوق با کمرنگ شدن بیماری کرونا در کشور، در طی ۵ سال اخیر، میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در هر سال سیر صعودی به خود گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]