سوئد: خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی هستیم
سوئد: خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی هستیم

در حالی که سوئد همچنان مجوز هتک حرمت قرآن را صادر می‌کند، وزیر امور خارجه این کشور امروز گفت که استکهلم خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که انتقادها از سوئد به دلیل هتک مکرر حرمت قرآن در این کشور در حال افزایش است، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه گفت که استکهلم خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی است.

وزیر امور خارجه سوئد طی بیانیه‌ای گفت که وی روز جمعه با سفرای بیش از ۲۰ کشور سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو داشته است.

وی ادامه داد که نشست سازنده و مفیدی داشته و به دنبال ادامه این گفت‌وگوها است.

نهم مرداد ماه بود که یک تبعه سوئدی – عراقی به همراه شخص دیگری اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در مقابل پارلمان سوئد کردند. این اقدام هتاکانه برای سومین بار در یک ماه اخیر در سوئد در حالی صورت گرفت که وزارت امور خارجه سوئد هشتم مرداد ماه در بیانیه‌ای مدعی شد این کشور هرگونه اقدام اسلام‌هراسانه را به شدت رد کرده و هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، توهین‌آمیز بوده و بی‌احترامی به شمار می‌آید.

بیلستروم در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بازیابی اعتماد و اطمینان زمان بر بوده و من بخش قابل توجهی از این دوره را به تقویت روابط با کشورهای مسلمان اختصاص خواهم داد».

وزیر خارجه سوئد ادامه مدعی شد که دولت وی به شدت آتش زدن نسخه‌های کتاب‌های مقدس را رد کرده و افزود که وزارت دادگستری تحلیلی را ارائه کرده و در حال کار کردن بر روی درخواستی برای بازبینی قانون نظم عمومی است».

وی افزود: «من قصد دارد به کشورهای سازمان همکاری اسلامی سفر کرده و سوئد میزبان مذاکرات و گفت‌وگوهایی در این ارتباط در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود».

۱۳ مرداد ماه (روز گذشته)  نیز یک زن به نام مرجان بیرامی در منطقه بروما در استکهلم پایتخت سوئد قران را آتش زد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که این زن، این جنایت شنیع را با حمایت کامل پلیس سوئد مرتکب شده است.  در پی اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم، روابط این کشورها با کشورهای مسلمان غرب آسیا تیره شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]