جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 11514
  • 29 جولای 2023 - 20:24
  • 168 بازدید
  • ۰ دیدگاه

یک مرز مهم در قیمت دلار / سیگنال تحریمی به بازار ارز

یک مرز مهم در قیمت دلار / سیگنال تحریمی به بازار ارز
یک مرز مهم در قیمت دلار / سیگنال تحریمی به بازار ارز

معامله گران دلار می‌گویند که مرز ۴۸ هزار و ۶۰۰ تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برای بازار دلار پر اهمیت است. اگر قیمت دلار این سطح را از دست بدهد حمایت بعدی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که قیمت می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. از طرف دیگر اگر محدوده فعلی حفظ شود دلار می‌تواند در مرز ۴۹ هزار تومان نوسان کند.

به گزارش اکوایران ، امروز شنبه ۷ مرداد ماه، اولین روز کاری  بازار ارز تهران بعد از تعطیلات رسمی نهم و دهم محرم بود. قیمت دلار که سه روز قبل در کانال ۴۹هزار تومان قرار داشت امروز دو پله پایین آمد و در محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. 

معامله گران دلار می‌گویند که مرز ۴۸ هزار و ۶۰۰ تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برای بازار دلار پر اهمیت است.اگر قیمت دلار این سطح را از دست بدهد حمایت بعدی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که قیمت می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. از طرف دیگر اگر محدوده فعلی حفظ شود دلار می‌تواند در مرز ۴۹ هزار تومان نوسان کند.

قیمت دلار در هرات و نرخ حواله درهم امروز 

قیمت دلار در هرات هم در شروع معاملات نقدی امروز در حول و حوش ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد اما ظهر امروز -در زمان نگارش این گزارش- با ۴۸ هزار و ۸۶۰ تومان به فروش رسید. 
نرخ  حواله درهم  نیز در آغاز معاملات نقدی امروز تا حدودی بالاتر از سه روز قبل بود اما در نیمه ظهر امروز رنج شد و با ۱۳ هزار و ۴۸۰ تومان قیمت خورد. 

یک سیگنال سیاسی به بازار دلار 

در بازار امروز تصویب ۲ طرح علیه ایران در کمیته کنگره آمریکا مورد توجه معامله گران قرار گرفته بود. طرح نخست «قانون بررسی کاهش تحریم‌های ایران» نام گرفته است. این طرح خواستار آن است که دولت آمریکا هیچ تحریمی را بدون مشورت با کنگره علیه ایران کاهش ندهد.

طرح دوم خواستار تشدید تحریم‌ها علیه برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران قبل از منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل در اکتبر سال جاری میلادی است. 

برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می گفتند تصویب این دو طرح  می تواند چالشی جدید در موضوعات مورد مناقشه ایران و غرب ایجاد کند. 

از سوی دیگر موضوع مهم دیگری که امروز در بین معامله گران برجسته شد شکایت ایران از کره جنوبی بابت مطالبات ارزی بود. در خبرها آمده با ارسال لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری از سوی رئیس جمهور به مجلس، شکایت ایران از کره جنوبی درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات از بانک‌های این کشور رسماً کلید خورده است. این خبر در حالی است که پیش از این بارها احتمال آزادسازی ارزهای بلوکه شده از سوی کره جنوبی تیتر اخبار رسانه‌های رسمی شده بود. 

قیمت اونس در بازار امروز 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده ۱۹۶۰ دلار به فروش رسید.این در حالی اتفاق افتاد که روز قبل یعنی در روز پنجشنبه قیمت هر اونس طلا نزدیک به ۱٫۴ درصد کاهش قیمت داشت.

کارشناسان بازار کاهش ارزش دلار آمریکا را عامل اصلی افزایش روز جمعه قیمت طلا عنوان کردند. همچنین داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نیز نشان می‌دهد که تورم در این کشور در حال بازگشت به محدوده‌ای است که بانک مرکزی می‌خواهد.

همین دلیل نیز سبب شده است که بازارها گمان کنند که چرخه انقباضی فدرال رزرو دیگر به آخر خط رسیده است. شاخص PCE آمریکا یا همان شاخص مصرف شخصی در این کشور ماه گذشته ۰٫۲ درصد افزایش پیدا کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو بر شاخص PCE نسبت به بقیه شاخص ها تمرکز بیشتری دارد.

نوسان کاهشی قیمت طلا و سکه 

قیمت  طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با نوسان کاهشی تقریبا ۸ هزار تومانی  در محدوده ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه امامی هم امروز کانال ۲۸ میلیون تومان را حفظ کرد اما با ۱۰۰ هزار تومان کاهش بر روی ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.