معلمان بازنشسته به خدمت فراخوانده شدند!؟
معلمان بازنشسته به خدمت فراخوانده شدند!؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ما قدردان تلاش‌ها و لطفی که سال گذشته معلمان بازنشسته داشتند، هستیم و امیدواریم همچنان یاری کنند تا بر کمبود معلم در این استان غلبه شود!؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان : محمود نقوی از افزایش سهمیه استخدام معلم برای استان همدان با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در این استان خبر داد و گفت: اضافه تدریس سال گذشته ۴۲ هزار ساعت بوده که امسال به ۶۵ هزار ساعت خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه که طی هشت سال دولت قبل ۵ هزار نفر پرسنل از آموزش و پرورش همدان کم شده اما ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز اضافه شده است، افزود: ۶ هزار شاغل و بازنشسته با هم باید اضافه تدریس بگیرند تا جبران تدریس شود.

نقوی ضمن تقاضا و خواهش از معلمانی که در شرف بازنشستگی هستند، اظهار داشت: خواهشمندم که بمانند و ادامه دهند چراکه به وجود آنها نیاز داریم.

وی با اعلام به اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته ۴۵۷ نفر مجوز و سهمیه جذب نیرو داشتیم که ۳۸۵ نفر جذب و استخدام شدند، گفت: به دنبال جذب سهمیه بیشتر برای استخدام از طریق آزمون ماده ۲۸ هستیم و شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید سطح علمی خود را افزایش دهند تا ردیف استان همدان همچون سال‌های گذشته خالی نماند.

وی کمبود نیروی انسانی را چالش بزرگ آموزش و پرورش استان همدان دانست و ادامه داد: حدود ۴۵۰ کلاس در مدارس استان بیش از ۳۷۷ هزار دانش‌آموز دارد اما با این وجود کلاس بدون معلم نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امسال برای مدیریت کلاس‌های درس بیش از یک هزار معلم در داخل استان جابه‌جا شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۴۰ معلم، فرهنگی و عوامل اجرایی در آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند.

نقوی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری از ۱۸۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی، حدود یک هزار و ۸۵۰۰ دانش آموز از تحصیل باز ماندند که با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند و حدود ۵۵۰ نفر هنوز از تحصیل بازمانده‌اند.

حمید شیرازیانی، مدیرکل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز با اشاره به مدارس کانکسی در استان گفت: در سطح استان همدان ۱۶ مدرسه کانکسی وجود دارد به طوریکه در پنج مدرسه آن بالای ۱۱ دانش‌آموز مستقر بودند که از اول مهرماه مدارس ساخته شده، جایگزین و آماده افتتاح هستند.

وی افزود: این پروژه ها در سامن ملایر، گل تپه، خزل و قهاوند قرار دارند که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بنیاد برکت برای ۱۱ مدرسه کانکسی دیگر اعلام آمادگی کرده اند تا به طور کلی این نوع مدارس از سطح استان حذف شود.

به گزارش خبرآنلاین بیش از ۳۰۰ کلاس ابتدایی در ناحیه یک و دو شهر همدان با کمبود معلم روبرو هستند، این در شرایطی است که معلمان بازنشسته هم، حق‌الزحمه خود را دریافت نکرده اند و باید با چه انگیزه‌ای در این مدارس به کار گرفته شوند؟

لازم به یادآوری است؛ اکثر دلسوزان در این حوزه نسبت به بی‌تفاوتی مدیران آموزش و پرورش در این خصوص معترض هستند و اعلام می کنند، چرا پیش‌بینی لازم نشده و نیروهای متخصص به کار گرفته نمی شود، این در شرایطی است که جوانان بی شماری همه ساله در رشته های مرتبط از دانشگاهها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل می شوند و بیکار مطلق هستند و خانه نشین!!؟؟

هم اکنون در اکثر کشورهای توسعه ‌یافته افراد نابغه و حرفه‌ای را به عنوان معلم انتخاب می‌کنند تا تأثیر مطلوبی بر فرزندان آنها داشته باشند، حال چرا نباید آموزش و پرورش ما از نیروهای متخصص در این حوزه بهره‌مند شود!!؟؟

۴۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]