آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازشستگان
آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازشستگان

بر اساس تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت باید بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

به گزارش نبض بازار ، برای تامین منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

مطابق پیشنهاد رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت پیشنهادی برای افزایش متوسط حقوق را به مقدار ۱۸ درصد ارائه کرده بود. در جلسات کمیسیون و با دریافت نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس، بحث‌های مفصلی صورت گرفت. در نهایت، با توجه به نرخ تورم فعلی و تورم احتمالی در سال آینده، تصمیم گرفته شد تا این افزایش به ۲۵ درصد افزایش یابد.

در کنار این ۲۵ درصد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد.​
وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰۰ میلیون و برای آقایان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین مصوب کرد که دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بازه زمانی یکساله به صورت اوراق یا منابع نفتی و یا گازی برای تامین منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]