چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34849
  • 18 اکتبر 2023 - 20:12
  • 138 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت سکه اوج گرفت/پشت پرده افزایش قیمت دلار در فردوسی

قیمت سکه اوج گرفت/پشت پرده افزایش قیمت دلار در فردوسی
قیمت سکه اوج گرفت/پشت پرده افزایش قیمت دلار در فردوسی

اکوایران:قیمت سکه امامی امروز نه‌تنها وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شده؛ بلکه تا نیمه کانال یاد شده هم پیشروی کرده است. البته در نیمه ظهر امروز قیمت هر قطعه سکه امامی با ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با عصر دیروز افزایش ۵۰۰ هزارتومانی را نشان می‌دهد.

  به گزارش اکوایران، قیمت دلار در معاملات نقدی امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و تا سطح ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت. این در حالی است که دو روز قبل اسکناس آمریکایی تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمده بود.

تحلیل‌گران فنی دلار معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای مرز مهم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد می‌توان گفت که از اصلاح دست کشیده و دوباره وارد روند صعودی شده است.

نرخ برابری درهم به دلار

 قیمت درهم امروز با گپ منفی ۵۰ تومانی باز شد؛ اما در ادامه معاملات وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد و تا سطح ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفت. با این قیمت نرخ برابری درهم به دلار در حدود ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه شد.

 از سوی دیگر قیمت طلا هم‌هم امروز صعودی بود. قیمت طلای جهانی شب گذشته به حمله موشکی به بیمارستان «المعمدانی» در غزه واکنش صعودی نشان داد و از مرز ۱۹۲۰ دلار تا ۱۹۴۰ دلار پیشروی کرده است. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در سطح ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

 بررسی‌ها از هسته مرکزی بازار سکه هم حکایت از آن دارد که قیمت سکه امامی امروز نه‌تنها وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شده؛ بلکه تا نیمه کانال یاد شده هم پیشروی کرده است. البته در نیمه ظهر امروز قیمت هر قطعه سکه امامی با ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با عصر دیروز افزایش ۵۰۰ هزارتومانی را نشان می‌دهد.

 اما سؤال مهم این که چه اتفاقی افتاد که نرخ ارز، طلا و سکه آرایش صعودی به خود گرفت. تحلیلگران سیاسی و اقتصادی در این‌ رابطه چند دلیل مهم را مطرح می‌کنند.

 روز گذشته شورای اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی را که در ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسید، همچنان حفظ می‌کند. بازار ارز تهران از مدت‌ها قبل اخبار سیاسی حول این موضوع را زیر ذره‌بین قرار داده بود و منتظر آخرین موضع‌گیری اروپایی‌ها نسبت به این امر مهم بود. با انتشار این خبر جو هیجانی در بازار زیاد شد و قیمت دلار مسیر صعود را دنبال کرد.

 همچنین یک خبر به بازار رسیده مبنی بر اینکه ۱۱۳ عضو کنگره آمریکا به بایدن نامه دادند که به دلیل «تأمین مالی حماس» مکانیسم ماشه را فعال و مانع فروش نفت ایران شود. این خبر هم باعث شده سطح تقاضای احتیاطی در بازار شکل بگیرد.

از نگاه برخی از معامله‌گران سومین عاملی هم که موجب شده قیمت‌ها را صعودی شود به نظر می‌رسد ناشی از حمله موشکی شب گذشته بیمارستان المعمدانی است. همین امر باعث شده عده‌ای از معامله‌گران با برجسته‌کردن اخبار منفی زمینه افزایش تقاضا را فراهم کنند. 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پیش‌بینی دلار در کوتاه‌مدت/ تتر کم می‌آورد؟ 08 مه 2024

پیش‌بینی دلار در کوتاه‌مدت/ تتر کم می‌آورد؟

اکوایران: بررسی تحولات منطقه‌ای و سفر اخیر رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران نشان می‌دهد که جهت انتظارات در بازار ارز برای کوتاه‌مدت برگشته است.

منطقه حساس در بازار سکه 08 مه 2024

منطقه حساس در بازار سکه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز ۵۰۰ هزار تومان ریزش کرد. تحلیل‌گران می‌گویند بازار در منطقه حساسی قرار گرفته که برای معامله مناسب نیست. آن‌ها می‌گویند تا تکلیف فاندهای خبری مشخص نشود بازار با نوسان رفت و برگشتی چپ و راست می‌کند.

مرز صعود و نزول دلار 08 مه 2024

مرز صعود و نزول دلار

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند و برعکس.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.