سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 36627
  • 25 اکتبر 2023 - 2:12
  • 136 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اکتبرِ طوفانی ارزهای دیجیتال؛ بیت‌کوین به اوج ۱۸ ماهه نزدیک شد

اکتبرِ طوفانی ارزهای دیجیتال؛ بیت‌کوین به اوج ۱۸ ماهه نزدیک شد
اکتبرِ طوفانی ارزهای دیجیتال؛ بیت‌کوین به اوج ۱۸ ماهه نزدیک شد

اکوایران: بیت‌کوین شاهد یک اکتبر طوفانی بوده و قیمت آن با افزایش قابل توجهی همراه شده است؛ اتفاقی که کل بازار رمزارزها را صعودی کرده است.

به گزارش اکوایران، همزمان با تقویت گمانه‌زنی‌ها نسبت به تأیید نرم‌افزارهای مربتط با صندوق قابل معامله بیت‌کوین، این ارز دیجیتال محبوب در روز سه‌شنبه (۲ آبان) حدود ۱۰ درصد رشد داشت و به ۳۴ هزار و ۸۷۲ دلار رسید که بالاترین سطح آن در حدود یک سال و نیم اخیر است.

به نوشته رویترز، پیش‌تر و در روز دوشنبه نیز این ارز دیجیتال با رشد ۱۰ درصدی قیمت همراه شد و بهترین روز خود در نزدیک به یک سال اخیر را ثبت کرد؛ رشد قیمت بیت‎کوین باعث صعودی شدن تمام بازار ارزهای دیجیتال شده و این روند مثبت، رشد ارزش سهام ارزهای دیجیتال را هم به همراه داشته است.

هرگونه تأیید از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین که به نمایندگی از سرمایه‌گذاران، بیت‌کوین آن‌ها را در اختیار می‌گیرد، باعث رشد قابل توجه تقاضای این ارز دیجیتال می‌شود.

صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای به تمام سرمایه‌‌گذران از جمله سرمایه‌گذاران محتاط اجازه می‌دهد از طریق بازار سهام به بیت‌کوین دسترسی داشته باشند؛ اتفاقی که می‌تواند موج جدیدی از سرمایه را به بازار ارزهای دیجیتال تزریق کند.

سهام مرتبط با رمزارزها مانند «کوین‌بِیس گلوبال» (Coinbase Global) – یکی از صرافی‌های اصلی آمریکا – و «میکرواستراتژی» از دارندگان بزرگ بیت‌کوین، به ترتیب ۷ و ۱۲ درصد رشد داشته‌اند.

آخرین وضعیت بیت‎کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز سه‌شنبه (۲ آبان) از ۳۲ هزار و ۸۶۶ دلار تا ۳۵ هزار و ۱۹۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۳۳ هزار و ۸۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‎کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دلار رشد داشته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۵۴ میلیارد و ۵۹ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۷۵۷ تا ۱۸۵۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۱۷۸۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۷۰ دلار رشد داشته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۹ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
چرا پای مالیات بر عایدی لنگ می‌زند؟/ سقوط ارزش معاملات صندوق‌های طلا 07 مه 2024

چرا پای مالیات بر عایدی لنگ می‌زند؟/ سقوط ارزش معاملات صندوق‌های طلا

اکوایران: ارزش معاملات صندوق‌های طلا در روز جاری ۳۸۰ میلیارد تومان بود که پایین‌ترین ارزش معاملات صندوق‌های طلا از ابتدای سال جاری است.

07 مه 2024

پاول به بازارها چه سیگنالی داد؟

او همچنین مصمم بود که فدرال رزرو به هدف تورمی مد نظر خود خواهد رسید؛ اما بسیاری باتوجه به آمار بد اشتغال نسبت به کنترل تورم به قیمت رکود اقتصادی ابراز نگرانی کردند. علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تحلیل سخنان پاول و بررسی آمارهای منتشر شده می‌پردازد. نسخه کامل در تلگرام نسخه کامل در […]

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید 07 مه 2024

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید

بازار ارز دوشنبه توسط یک مثلث خبرساز احاطه شده بود/ معامله‌گران از رابطه معکوس یکسری ویدیو با قیمت دلار صحبت می‌کنند/ با تجربه‌های بازار به جوانترها می‌گفتند حواسشان باشد طعمه نهنگ‌ها نشوند/ فعالیت تق‌و‌لق بازار طلا چه اثری روی بازار ارز دارد؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.