دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 37698
  • 29 اکتبر 2023 - 8:13
  • 142 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آیا دلار به همین صورت که بالا رفته‌است برمی‌گردد؟

آیا دلار به همین صورت که بالا رفته‌است برمی‌گردد؟
آیا دلار به همین صورت که بالا رفته‌است برمی‌گردد؟

اتاق‌های معاملاتی هرات بعد از ۲۰ روز باز شدند/ دلار فردایی وارد ۵۲ هزار تومان شد اما دوامی نیاورد/ سکه از ۳۰ میلیون تومان رد شد/ تحلیل مقصد پول‌های بورسی در بازار ارز داغ بود/ آیا دلار به همین صورت که بالا رفته‌است برمی‌گردد؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند در پشت خط جمعه شاهد طوفان اخبار جنگی بودیم و همین اخبار باعث شدند تا در روز شنبه بازارها طوفانی و با گپ مثبت شروع به کار کنند.

قیمت دلار هرات در انتهای هفته مثل دیگر بازارهای دلار، وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و در ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان کار خودش را به پایان رساند.

بازار ارز هرات روز شنبه بواسطه خبرهای روز جمعه با گپ مثبت ۶۰۰ تومانی در ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان هم بالا رفت اما در این کانال نتوانست دوام بیاورد و با کاهش در نیمه دوم معاملات به ۵۱ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. اتاق‌های معاملاتی هرات بعد از ۲۰ روز تعطیلی به خاطر زلزله، در روز شنبه باز شدند. قیمت دلار فردایی در ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان شروع کرد و تا ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت اما در نیمه دوم کاهشی شد و تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. 

قیمت درهمی دلار

قیمت درهم امارات با گپ مثبت ۱۶۰ تومانی در ۱۴ هزار و ۲۳۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۱۴ هزار و ۲۸۰ تومان بالا رفت اما این بازار هم مثل دلار کاهشی شد و در ۱۴ هزار و ۱۷۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم امارت، دلار در ۵۲ هزار تومان برآورد می‌شود. قیمت سکه در ۲۹ میلیون و ۹۵۰ تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت و آن هم در ادامه مثل سایر بازارها کاهشی شد و به مرز ۳۰ میلیون تومان رسید. حباب سکه به حوالی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته قبل افزایش داشته است. طلای آبشده هم تا حوالی کانال ۱۱ میلیون بالا آمد.

جر و بحث دو گروه در بازار

معامله‌گران درمورد رفت و برگشت بازار می‌گویند بعضی‌ها از خرید جاماندند و جو کاهشی می‌دهند و درمقابل گروهی که در بالا خریدار شدند و نتوانستند بفروشند جو افزایشی می‌دهند. در مجموع بازار پر شده بود از جر و بحث این دو گروه.

 از نظر معامله‌گران حال و هوای بازار ویژه جنگی است و فروشنده در بازار نایاب شده است. 

در روز شنبه احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: به دنبال جنگ اخیر فلسطین، رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند بگویند نرخ ارز در ایران در سال ۱۴۰۳ به عدد مشخصی می‌رسد تا ذهنیت فعالان تجاری و اقتصادی را تحت تاثیر قرار بدهند. معامله‌گران می‌گویند تا دو خط بازارها بالا می‌روند کار رسانه‌های بیگانه و تلگرام است و وقتی پایین می‌آید تدبیر درست دولت است. آن‌ها معتقدند بازار در شرایط جنگی همینطور است و این اتفاق برای امروز و دیروز نیست.

پول‌های فراری از بورس کجا می‌رود؟

با ریزش سنگین بورس و خروج پول از بازار سهام در روز شنبه تحلیل‌ها به این سمت رفت که این پول‌ها کجا می‌روند و در کدام بازار سرمایه‌گذاری بکنیم. اکثر معامله‌گران توصیه می‌کنند در این شرایط در بازاری سرمایه‌گذاری کنید که نقدشوندگی بالایی دارد.

درمورد حرکت رفت و برگشتی بازار در روز شنبه تحلیل‌های متفاوتی وجود داشت. گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار هیجانش زیاد شده و شارپی بالا رفته بود، پس احتیاج به استراحت و اصلاح داشت. از نظر آن‌ها بازار با اخبار جنگ که تنش‌ها دارد زیادتر می‌شود همچنان بر مدار صعود است. گروهی هم معتقدند این پایینی برای پر کردن گپ موجود در چارت است. اما در مقابل گروهی هستند که می‌گویند بعد از این تنش‌ها، آتش‌بس می‌شود و بازار هم از هیجان آن می‌خوابد. آن‌ها می‌گویند همینطور که بالا رفته برمی‌گردد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

روند عجیب بازار ارز و سکه/ اثر اعتصاب بنکداران طلا بر معاملات 29 آوریل 2024

روند عجیب بازار ارز و سکه/ اثر اعتصاب بنکداران طلا بر معاملات

برخی معامله‌گران معتقدند با اعتصاب بازار طلا، از عمق این بازار کاسته شد و بازار طلا و ارز نزولی پیش رفتند. در روز یکشنبه بازار ارز و سکه دچار اشباع فروش سنگین شدند اما از حجم اشباع کاسته نشد که حرکت عجیبی بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.