دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 38163
  • 30 اکتبر 2023 - 14:12
  • 123 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است؟

کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است؟
کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است؟

اکوایران: معامله‌گران معتقدند قیمت دلار هرات در محدوده ۵۱ تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان گپ دارد و کاهش یکشنبه برای پرشدن این گپ بود. اما در مقابل گروهی می‌گویند بازار ارز دوباره از تب‌و‌تاب افزایش افتاده تا فاند خبری جدیدی به آن تزریق شود.

به گزارش اکوایران، روند بازارها در روز یکشنبه نسبت به روز قبل معکوس شد. بازار ارز و سکه در ابتدای هفته طوفانی شروع کرد اما در روز یکشنبه ترمز افزایش گرفته شد و کاهشی شدند. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه با گپ منفی ۳۰۰ تومانی در ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش حتی این کانال را از دست داد اما در ادامه دوباره کانال ۵۱ هزار تومان را پس گرفت.

در نهایت بازار ارز هرات در پشت خط یکشنبه در ۵۱ هزار و ۵۰ تومان بسته شد. نکته قیمتی بازار ارز این بود که در نیمه اول معاملات قیمت دلار سلیمانیه در کاهش از هرات سبقت گرفت اما در نیمه دوم با افزایش به بالای بازار ارز هرات رفت. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار و ۱۹۰ تومان بازگشایی شد و با کاهش در مرز کانال ۱۳ و ۱۴ هزار معامله شد.

معامله‌گران معتقدند اگر قیمت درهم امروز در بالای ۱۴ هزار تومان تثبیت دهد می‌تواند افزایشی شود و قیمت دلار را در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت کند. اما اگر قیمت درهم امارات امروز کانال ۱۴ هزار تومان را از دست بدهد قیمت دلار هم با کاهش وارد کانال ۵۰ هزار تومان خواهد شد.

به عقیده معامله‌گران کاهش یکشنبه بازارها به دلایل مختلفی ربط داشت. آن‌ها می‌گویند اخبار جنگ ملایم‌تر شده، وضعیت بلوکه در بازار سنگین است و در این شرایط با تزریق بازارساز هم روبرو هستیم.

در روز یکشنبه نیویورک تایمز مدعی شده اسرائیل طرح‌های حمله زمینی گسترده به نوار غزه را متوقف کرده و آن را با حملات نفوذ محدود جایگزین کرده است. این اقدام ارتش رژیم اسرائیل هم‌سو با پیشنهاد وزیر دفاع آمریکاست. همچنین در پشت‌خط یک خبر منفی به بازار مخابره شد و گمانه‌ها درمورد تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف را منفی کرد. گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در ژوئیه ۲۰۲۳ گزارشی ارائه داد که در آن هیچ تغییر مهمی در وضعیت برنامه اقدام ایران دیده نمی‌شد.

از لحاظ بنیادی اگر در امروز اخبار جنگ تند باشد قیمت دلار با خبر گروه ویژه اقدام مالی می‌تواند به صعود برگردد. تحلیل‌گران فنی معتقدند با کاهش قیمت در روز یکشنبه قیمت دلار هرات به سطوح حمایتی رسیده و اگر این سطوح از دست بروند بازار به کاهش ادامه می‌دهد. گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار هرات در محدوده ۵۱ تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان گپ دارد و کاهش یکشنبه برای پر شدن این گپ بود. اما در مقابل گروهی می‌گویند بازار ارز دوباره از تب‌و‌تاب افزایش افتاده تا فاند خبری جدیدی به آن تزریق شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.