سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 43426
  • 19 نوامبر 2023 - 14:12
  • 111 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شکاف قیمت دلار و تتر کانالی شد/ محدوده مهم قیمت دلار برای روند جدید

شکاف قیمت دلار و تتر کانالی شد/ محدوده مهم قیمت دلار برای روند جدید
شکاف قیمت دلار و تتر کانالی شد/ محدوده مهم قیمت دلار برای روند جدید

اکوایران: شکاف قیمت تتر و دلار هرات در لحظاتی از معاملات به بیش از هزار تومان رسیده بود که رفته‌رفته از این شکاف کم شد و به ۹۰۰ تومان رسید؛ البته این شکاف همچنان عدد قابل توجهی است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات که در انتهای هفته گذشته به سطح حمایتی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود و بالای این مرز نوسان می‌داد در روز شنبه در این عدد شروع به کار کرد و در همان ابتدای کار این سطح حمایتی را از دست داد. قیمت دلار در بازار ارز هرات با کاهش به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و در این سطح حمایت شد. قیمت دلار در نهایت در ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان در معاملات روزانه شنبه بسته شد. در معاملات پشت‌خطی نیز قیمت دلار با افزایش تا ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان بالا آمد.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت تتر در روز شنبه حوالی ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان بازگشایی کرد و در ابتدا با افزایش به مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در شکستن این سطح ناکام ماند. در ادامه قیمت تتر با کاهش به سطح ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. شکاف قیمت تتر و دلار هرات در لحظاتی از معاملات به بیش از هزار تومان رسیده بود که رفته رفته از این شکاف کم شد و به ۹۰۰ تومان رسید که همچنان عدد قابل توجهی است. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت تتر ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی سطح روانی ۵۱ هزار تومان و بعدتر ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال قیمت دلار امروز در بازار ارز هرات می‌تواند بین ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان که دو سطح حمایت و مقاومت است نوسان دهد. اگر قیمت دلار امروز مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند سطح مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. در صورتی که قیمت دلار سطح حمایت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی سطح روانی ۵۰ هزار تومان و حمایت مهم آن در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

بر اساس پیش بینی قیمت دلار که معامله‌گران فنی انجام داده‌اند با توجه به آخر ماه و کمبود نقدینگی، قیمت دلار می‌تواند با شیب ملایم همچنان کاهشی باشد. گروهی از معامله‌گران معتقدند محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان کف خط روند صعود است که قیمت دلار با توجه به واگرایی مثبت می‌تواند از این محدوده حمایت شود در صورت چنین اتفاقی می‌توان گفت قیمت دلار دست از صعود برنداشته است. اما اگر قیمت دلار این محدوده را از دست دهد فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد و کار صعود سخت می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
07 مه 2024

پاول به بازارها چه سیگنالی داد؟

او همچنین مصمم بود که فدرال رزرو به هدف تورمی مد نظر خود خواهد رسید؛ اما بسیاری باتوجه به آمار بد اشتغال نسبت به کنترل تورم به قیمت رکود اقتصادی ابراز نگرانی کردند. علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تحلیل سخنان پاول و بررسی آمارهای منتشر شده می‌پردازد. نسخه کامل در تلگرام نسخه کامل در […]

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید 07 مه 2024

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید

بازار ارز دوشنبه توسط یک مثلث خبرساز احاطه شده بود/ معامله‌گران از رابطه معکوس یکسری ویدیو با قیمت دلار صحبت می‌کنند/ با تجربه‌های بازار به جوانترها می‌گفتند حواسشان باشد طعمه نهنگ‌ها نشوند/ فعالیت تق‌و‌لق بازار طلا چه اثری روی بازار ارز دارد؟

بازار ارز در محدوده احتیاط 07 مه 2024

بازار ارز در محدوده احتیاط

با توجه به این موضوع که در بازار فاند خبری زیاد شده و قیمت با نوسان رفت و برگشتی همراه است تحلیلگران توصیه می‌کردند در معاملات روز سه‌شنبه احتیاط بیشتری نسبت به هر معامله داشته باشید. از منظر معامله‌گران فنی تا قیمت دلار بالای سطوح مقاومت مهم تثبیت نداده خریدار بازار نباشید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.