پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 45122
  • 26 نوامبر 2023 - 14:13
  • 96 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه وارد مرز حساس قیمتی شد

سکه وارد مرز حساس قیمتی شد
سکه وارد مرز حساس قیمتی شد

اکوایران: در اولین روز هفته به دنبال رشد قیمت دلار در تهران، شیب صعودی سکه زیاد شد و سکه امامی وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد.

به گزارش اکوایران، بررسی هسته مرکزی بازار ارز و سکه نشان می‌دهد سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته تقریباً ۵۰ هزار تومان نزول کرد و بر روی ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. بااین‌حال در معاملات پشت‌خطی روز جمعه معامله‌گران مدعی بودند فلز گران‌بهای داخلی ۱۰۰ هزار تومان گران شده و به ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. در اولین روز هفته هم به دنبال رشد قیمت دلار در تهران شیب صعودی سکه زیاد شد و سکه امامی وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد.

این در حالی است که با شکل‌گیری شرایط آتش‌بس میان طرفین جنگ غزه، پیش‌بینی می‌شد با افت سطح انتظارات تورمی، نرخ ارز مجدداً کاهش یابد، اما حالا به عقیده برخی از تحلیلگران ارزی افت نرخ‌های بیشتر در بازار مستلزم انتشار اخبار جدی‌تر دررابطه‌ با بهبود مناسبات سیاسی-اقتصادی کشور است.

در شرایط کنونی با اینکه نظر اکثر معامله‌گران این است که بازارساز اجازه صعود قدرتمند به قیمت دلار نمی‌دهد، برخی‌ها می‌گویند اگر نرخ دلا در روز دومین روز هفته نزولی شود احتمال اینکه سکه مرز ۲۹ میلیون تومان را از دست دهد زیاد است.

همچنین روز گذشته قیمت طلای آب‌شده هم با افزایش تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا رفت. طلای آب‌شده هم از محدوده حمایت خط تنکانسن به بالا برگشته است و مقاومت محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را پیش رو دارد. در حال حاضر انس جهانی طلا روی مقاومت مهم دوهزاردلاری است و واکنش طلای جهانی در این هفته به این محدوده مقاومتی برای طلای آب شده مهم است. مقاومت پیش روی طلای آب‌شده محدوده ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خط مقاومت کیو جنسن اندیکاتور ایچی کومو است.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز یکشنبه ۵ آذر، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.