صدور مجوز از درگاه ملی مجوزها به مرز یک میلیون
صدور مجوز از درگاه ملی مجوزها به مرز یک میلیون

از سال گذشته و با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار حدود یک میلیون مجوز از درگاه ملی مجوزها صادر شده است.

به گزارش بازار، طبق گزارش هیئت مقررات زدایی با همکاری دستگاه‌ها در تسهیل صدور مجوزها این قانون با ۹۸ درصد پیشرفت در اجرا همراه بوده است، اما همچنان دستگاه‌هایی هستند که در صدور مجوزها تعلل می‌کنند؛ یکی از این دستگاه‌ها وزارت کشور است که بیشترین میزان تاخیر در صدور مجوز را دارد و شهرداری‌ها نیز هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند.

سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار می‌گوید: شهرداری تهران همکاری کرده است، اما هزار و ۲۰۰ شهرداری با شوراهای شهر متعدد داریم که این شوراها هر کدام شرایطی را برای مجوز ساخت و ساز اعمال کرده اند که با این وجود شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور باید همکاری کنند تا شرایط پروانه احداث بنا و پایان کار ساختمان در سراسر کشور الکترونیک و یکپارچه شود.

آذر سال گذشته از وزیر کشور تکلیف مجوزهای این وزارتخانه و شهرداری‌ها را جویا شدیم و آقای وحیدی گفت: شهرداری‌ها خودشان دستگاهی مستقل هستند و پیوستن تمام شهرداری‌ها به درگاه ملی مجوزها را در برنامه داریم.

حال، بازهم علت متصل نشدن مجوزهای شهرداری‌ها به این درگاه را پرسیدیم و وزیر کشور گفت: به دلیل اینکه سیستم‌های شهرداری‌ها تطابق ندارد قرار شد ساماندهی شود و باید سریعاً متصل شوند.

البته چرایی تاخیر در صدور مجوزهای وزارت کشور نیز سوال دیگر ما از آقای وحیدی بود که پاسخ داد: هیچ مجوز کسب و کاری را وزارت کشور صادر نمی‌کند و صدور مجوز به عهده این وزارتخانه نیست.

طبق قانون تسهیل صدور مجوزها اگر دستگاهی در صدور مجوزها تعلل کند درگاه ملی مجوزها مکلف به صدور خودکار این مجوزهاست و همانطور که از اول آبان به صورت هفتگی مجوزهای معطل مانده به روش خودکار از درگاه ملی مجوزها در حال صدور است، بر اساس قانون باید منتظر صدور مجوزهای وزارت کشور هم به صورت خودکار از این درگاه بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]