پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 47535
  • 05 دسامبر 2023 - 20:11
  • 94 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ثبات قیمت نفت پس از کاهش سه‌روزه

ثبات قیمت نفت پس از کاهش سه‌روزه
ثبات قیمت نفت پس از کاهش سه‌روزه

اکوایران: به دنبال کاهش قیمت نفت برای سه روز متوالی، قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ثبات رسیده است.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت پس از کاهش طی سه روز متوالی به ثبات رسیده است زیرا عربستان سعودی بر این موضوع تأکید کرد که کاهش‌های اخیر توسط اوپک پلاس به طور کامل اجرا خواهد شد و می‌تواند تمدید شود.

به نوشته بلومبرگ، این اظهارنظر عربستان برای مقابله با شک و تردیدها پیرامون اثربخشی کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس بوده است. پس از کاهش بیش از ۶ درصدی قیمت نفت برنت، قیمت آن در سطح بالاتر از ۷۸ دلار به ازای هر بشکه باقی مانده،‌ در حالیکه نفت وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۷۳ دلار قیمت‌گذاری شده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی به بلومبرگ اعلام کرده کاهش‌های اخیر در عرضه نفت می‌تواند به شکل موثری، افزایش ذخیره مورد انتظار در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ را برطرف کند و اگر نیاز باشد، این سیاست در ماه‌های بعدتر سال آینده میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

از زمان برگزاری جلسه هفته گذشته اوپک و متحدانش،‌ قیمت نفت خام با کاهش همراه شده است زیرا معامله‌گران نسبت به این موضوع که کاهش داوطلبانه عرضه نفت چگونه می‌تواند به شکل کامل اجرایی شود، متقاعد نشده‌اند.

از سوی دیگر، تحلیل‌گران تولید اضافی اعضای اوپک را برجسته کرده‌اند و گفته‌اند معامله‌گران باید تأثیر کاهش عرضه را احساس کنند. جلسه اوپک با چندین روز تأخیر انجام شد که دلیل آن اختلافات درباره سهمیه اختصاص داده ‌شده برای هر کشور برای تولید نفت بود.

ویشنو واراتان، رئیس بخش اقتصاد و استراتژی آسیا در بانک میزوهو، نسبت به تعهد اعضای اوپک برای کاهش عرضه، ابراز نگرانی کرده است. او همچنین گفته که پس از جلسه آخر اوپک، عواملی مانند افزایش عرضه از سوی کشورهای غیر اوپک،‌ کاهش ریسک تنش‎های ژئوپولیتیکی و الگوهای تقاضای رو به تغییر،‌ در حال پررنگ‌تر شدن هستند.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت اکنون یک الگوی نزولی دارند که نشان می‌دهد قیمت فعلی برای تحویل فوری کمتر از قیمت تحویل در تاریخ بعدی است. این نشان‌دهنده دیدگاه کمتر خوش‌بینانه از شرایط کوتاه‌مدت بازار نفت است.

در همین حال، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی روزهای آینده به امارات متحده عربی و عربستان سعودی سفر خواهد کرد. مسکو یکی از اعضای مهمه اوپک پلاس محسوب می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.