پیش‌بینی اعزام روزانه ۷ هزار زائر اربعین از پایانه غرب تهران به مرزها
پیش‌بینی اعزام روزانه ۷ هزار زائر اربعین از پایانه غرب تهران به مرزها

رئیس دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در پایانه غرب گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در زمان پیک سفرها روزانه ۳۵۰ سرویس از پایانه غرب راهی مرز عراق خواهد شد؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط روزانه حدود ۷ هزار زائر سفر خود را از این پایانه انجام دهند.

فرشاد مهرزاد، رئیس دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در پایانه غرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: با توجه آمار سال‌های گذشته و استقبال از پایانه غرب برای انجام سفر اربعین، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و بیشترین ظرفیت مجموعه حمل و نقل جاده‌ای استان در این پایانه مستقر شده است.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مقصد اصلی زوار مرز مهران است؛ لذا ناوگان ما متمرکز بر این مرز است و طی بازدید از این مسیر همه مشکلات شناسایی و سعی شد بهترین و مطلوبترین خدمات ارائه شود.

رئیس دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در پایانه غرب ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها در زمان پیک سفرها روزانه ۳۵۰ سرویس از پایانه غرب راهی مرز خواهد شد که این آمار بجز اتوبوس‌های استیجاری است؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط روزانه حدود ۷ هزار زائر سفر خود را از این پایانه انجام دهند که امسال ۲۵ درصد افزایش تقاضا پیش‌بینی شده است.

مهرزاد بیان کرد: با توجه به نرخ‌گذاری در خصوص اتوبوس‌های مخصوص اربعین در تهران و استان‌های دیگر، زوار استان‌های دیگر رقبت دارند سفر خود را از تهران انجام دهند که این موضوع موجب اختلال در خدمات‌دهی می‌شود در صورتی که اگر عزیمت زوار هر استان به مرز از طریق خود آن استان انجام شود پشتیبانی امورات بهتر انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای عادی سال چه تعداد سرویس از مبدا تهران به مقاصد خود حرکت می‌کند، افزود: استان‌های شمال و شمال غربی و غربی مانند استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کرمانشاه و ایلام تحت مدیریت پایانه غرب هستند و در روزهای عادی روزانه حدود ۷۰۰ سرویس از پایانه غرب تهران به این مناطق کشور حرکت می‌کند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]