شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
پ
  • شناسه خبر: 134103
  • 25 سپتامبر 2024 - 20:31
  • 223 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رئیس صندوق توسعه ملی: اسیر سندروم کرسنت نشوید/ اولین اولویت صندوق، کار با نفت است

رئیس صندوق توسعه ملی: اسیر سندروم کرسنت نشوید/ اولین اولویت صندوق، کار با نفت است
رئیس صندوق توسعه ملی: اسیر سندروم کرسنت نشوید/ اولین اولویت صندوق، کار با نفت است

اکوایران: مهدی غضنفری در صفحه شخصی خود بر نقش پشتیبانی صندوق توسعه ملی از صنعت نفت تاکید کرد و اولویت اول صندوق توسعه ملی را سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی برشمرد.

به گزارش اکوایران، مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در حساب شخصی خود در ایکس در پی ملاقات با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نکاتی را در خصوص همکاری میان صندوق توسعه ملی و صنعت نفت مطرح کرد.

غضنفری در این پیام بر نقش پشتیبانی صندوق از صنعت نفت تاکید کرد و اولویت اول صندوق توسعه ملی را سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی برشمرد.

روابط عمومی صندوق توسعه ملی اعلام کرد، این توئیت از سوی رئیس صندوق توسعه ملی حاوی چندین پیام مهم برای صنعت نفت و مدیران آن است. نخست اینکه صندوق توسعه ملی همچنان حمایتگر اصلی پروژه‌های نفتی کشور است و علیرغم انتقادات به برخی تصمیمات کلان در مجمع تشخیص مصلحت، اهمیت سرمایه‌گذاری و گردش منابع در این حوزه، اولویت دارد.

مهدی غضنفری به این نکته اشاره کرد که بازگشت منابع به صندوق، کلید موفقیت در توسعه کشور است و از رسوب منابع مالی باید پرهیز کرد. همچنین، او با انتقاد از تاثیر نفوذ بر تصمیمات در صنعت نفت، بر لزوم تمرکز مدیران بر منافع سازمانی به‌جای توجه به منافع طرف مقابل در مذاکرات و قراردادها تاکید کرد.

این نکته می‌تواند به طور غیرمستقیم به نمونه‌هایی از تاخیر در پروژه‌های نفتی، همانند پرونده کرسنت اشاره داشته باشد که منجر به از دست دادن فرصت‌های بزرگ برای کسب سود شده است.

غضنفری همچنین هشدار داد که مدیران نباید در مدیریت خود دچار کم‌تحرکی شوند و باید از زمان کوتاه مدیریت برای خلق ارزش‌های جدید استفاده کنند. اشاره به لرزان بودن صندلی مدیریت در ایران، هشداری به مدیران نفتی است تا برای توسعه پایدار تلاش کرده و از فرصت‌ها بهترین بهره را برای کشور ببرند.

photo_2024-09-25_15-19-06

photo_2024-09-25_15-19-14

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بریکس وارد فاز جدید انرژی شد/ مرکز دیجیتال کلید خورد 26 ژوئن 2026

بریکس وارد فاز جدید انرژی شد/ مرکز دیجیتال کلید خورد

وزیر نفت گفت: راه‌اندازی «مرکز دیجیتال تعالی بریکس برای شبکه‌های هوشمند و ذخیره‌سازی انرژی» گامی مهم و نقطه عطفی در مسیر توسعه همکاری‌های انرژی میان کشور‌های عضو بریکس به‌شمار می‌رود.

بریکس وارد فاز جدید انرژی شد/ مرکز دیجیتال کلید خورد 26 ژوئن 2026

بریکس وارد فاز جدید انرژی شد/ مرکز دیجیتال کلید خورد

وزیر نفت گفت: راه‌اندازی «مرکز دیجیتال تعالی بریکس برای شبکه‌های هوشمند و ذخیره‌سازی انرژی» گامی مهم و نقطه عطفی در مسیر توسعه همکاری‌های انرژی میان کشور‌های عضو بریکس به‌شمار می‌رود.

افزایش عجیب قیمت نفت در پی ناامنی در شاهراه انرژی جهان+ عکس 26 ژوئن 2026

افزایش عجیب قیمت نفت در پی ناامنی در شاهراه انرژی جهان+ عکس

با ازسرگیری تدریجی کشتیرانی در تنگه هرمز، قیمت نفت به سطح پیش از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران بازگشته است. قیمت نفت خام برنت، شاخص جهانی قیمت نفت، برای مدتی به کمتر از ۷۲ دلار در هر بشکه رسید؛ تقریباً همان قیمتی که یک روز پیش از آغاز حملات در ۲۸ فوریه ثبت شده بود. بهای برنت سپس به ۷۳ دلار و ۲۳ سنت افزایش یافت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.