سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 46501
  • 02 دسامبر 2023 - 14:12
  • 91 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش بینی قیمت دلار از طریق حواله

پیش بینی قیمت دلار از طریق حواله
پیش بینی قیمت دلار از طریق حواله

باتوجه به رشد درهم در انتهای هفته معامله‌گران می‌گویند یا باید قیمت درهم کم شود یا اینکه دلار افزایش یابد. این دسته تصور می‌کنند اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان تثبیت دهد دلار می‌تواند با افزایش قیمت از مرز مقاومت عبور کند.

قیمت دلار هرات بار دیگر در هفته گذشته به سمت کف ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت کرد اما همچنان در شکستن آن ناکام ماند. این کاهش قیمت دلار در بازار ارز هرات در حالی رخ داد که قیمت انس طلای جهانی بر مدار افزایش بود. به عقیده معامله‌گران با افزایش قیمت انس طلا نوسان‌گیران در بازار دلار هرات فروشنده شدن تا در بازار انس طلا خریدار باشند. در واقع از نظر آن‌ها معامله‌گران بین انس طلا و دلار هرات الاکانگ بازی کردند. بازار ارز هرات پس از کف‌زنی در هفته گذشته افزایشی شد و در انتهای هفته دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت. در پشت خط جمعه شب قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به کارخود پایان داد تا در همان بازه نوسان قبلی بماند.

قیمت درهم امارات در انتهای هفته با افزایش به سطح ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۹۳۹ تومان برآورد می‌شود. شکاف قیمت درهم و دلار هرات به بیش از ۸۰۰ تومان رسیده که عدد قابل‌توجهی است. از منظر برخی معامله‌گران این شکاف قیمت نشان‌دهنده وجود تقاضای تجاری در بازار برای درهم است که موجب این شکاف شده است. در مقابل می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که فعلا برای دلار اسکناس متقاضی قابل توجهی وجود ندارد و عمده تقاضا برای پایان سال نوی میلادی و حواله است.

در انتهای هفته خبر طرح نمایندگان آمریکا در بازار دست به دست می‌شد. مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرده است که بر اساس آن دسترسی ایران به شش میلیارد دلاری که در چارچوب توافق معامله زندانیان میان ایران و آمریکا آزاد شده بود، مسدود می‌شود. جمهوری خواهان این طرح را در واکنش به آنچه ادعا می‌شود نقش ایران در مقابله حماس با اسرائیل است، مطرح کرده‌اند.

همچنین در مقابل آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که مجلس سنای آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، طرح جمهوری خواهان برای مسدود کردن دارایی‌های ایران را رد کند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی با توجه به رشد انس طلا در انتهای هفته دوباره راه بازار طلا و سکه می‌تواند از دلار جدا شود. قیمت انس در روز جمعه با افزایش به ۲۰۷۲ دلار رسید. بازار ارز نیز فعلا بی‌جان و در همان بازه قبلی یعنی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان در معامله است. به عقیده معامله‌گران قیمت دلار از هر طرف بشکند روند جدید خواهد گرفت مقاومت بعدی دلار ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. باتوجه به رشد درهم در انتهای هفته معامله‌گران می‌گویند یا باید درهم به پایین برگردد یا اینکه دلار افزایش یابد. این دسته تصور می‌کنند اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان تثبیت دهد قیمت دلار می‌تواند با افزایش از مرز مقاومت عبور کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا 06 مه 2024

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا

اکوایران: یکسال قبل در چنین تاریخی بازار سرمایه دفتر معاملات سبز چندماهه را بست و به یکباره فرو ریخت.

بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟ 06 مه 2024

بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟

اکوایران: به عقیده فنی‌های بازار، در روز دوشنبه مرز ۴۱ میلیون تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. در غیر این صورت، اگر پایین این مرز تثبیت دهد در گام اول، عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان و در گام دوم، تا کف کانال یاد شده محتمل است.

موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.