چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47141
  • 04 دسامبر 2023 - 14:12
  • 91 بازدید
  • ۰ دیدگاه

فنر قیمت طلا در رفت/ سکه گوش به فرمان طلا

فنر قیمت طلا در رفت/ سکه گوش به فرمان طلا
فنر قیمت طلا در رفت/ سکه گوش به فرمان طلا

اکوایران: فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد که اگر به آن برسد در مرحله بعد برای فتح کانال ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی هسته مرکزی بازار سکه امامی از هفته گذشته حکایت از آن دارد که قیمت طلای جهانی قطب‌نمای سکه‌بازان شده و معامله‌گران با‌توجه به رشد معنادار قیمت انس طلا با جسارت بیشتری دست به خرید زده‌اند. قیمت سکه دیروز در حدود ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان بالاتر بود. در معاملات پشت‌خطی یکشنبه‌شب هم سکه در حدود ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

با این حال در شب گذشته فنر قیمت طلاجهانی پرید و طلا یک رکورد تاریخی را ثبت کرد و به ۲۱۳۷ دلار  رسید، البته در زمان نوشتن این گزارش این فلز زردرنگ در حدود ۲۰۸۳ دلار نرخ‌گذاری شد.

چرا طلا جهش کرد؟

گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده و اروپا هشدار رکود می‌دهد و همین مسئله موجب تضعیف شاخص دلار و کاهش بازدهی اوراق قرضه و تقویت طلا شده‌است. در  یک ماه گذشته شاخص دلار تضعیف شده است و از نزدیکی ۱۰۶ تا کانال ۱۰۳ کاهش یافته است، بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز از نزدیکی ۴.۷ به نزدیکی ۴.۲ کاهش پیدا کرده‌است.

در همین شرایط انس طلا در یک ماه گذشته از محدوده ۱۹۰۰ دلار به بالا برگشته است. معامله‌گران تصور می‌کنند که فدرال رزرو در سال جاری دیگر دست به افزایش نرخ بهره نزند. آن‌ها شانس کاهش نرخ بهره از ماه مارس را ۶۰ درصد دانسته‌اند. همین مسائل باعث تقویت انس طلا شده به نحوی که انس در هفته قبل کنترل بازار ارز و طلا را در دست گرفت.

فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونس حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر به آن برسد در مرحله بعد برای فتح کانال ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟ 08 مه 2024

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

طی هشت روز گذشته بازار سهام خروج نقدینگی داشته/ بازار منتظر تعیین تکلیف فاندهای خبری است/ قیمت یورو و دلار در مرکز مبادله بر مدار افزایش بوده/ فضای بازار متاثر از سفر گروسی و حمله اسرائیل است/ محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

کاهش کم‌سابقه ورود بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارز 08 مه 2024

کاهش کم‌سابقه ورود بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارز

اکوایران: داده‌ها حاکی از آن است که دارندگان بیت‌کوین تمایلی به قرار دادن این ارز دیجیتال در حساب صرافی‌ها و فروش سریع آن ندارند.

08 مه 2024

نگاه دلار به مصاحبه گروسی در وین

بازار ارز و سکه از سطوح مقاومتی روز دوشنبه عقب نشستند. به عقیده معامله‌گران فضای بازار متاثر از جنگ اسرائیل و سفر گروسی به ایران است. از منظر معامله‌گران اگر صحبت‌های فعلی گروسی در ایران، با صحبت‌هایی که بعد از خروج از ایران می‌زند یکی باشد، می‌تواند سیگنال مثبتی تلقی شود در راستای مذاکرات. در […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.