یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47862
  • 07 دسامبر 2023 - 2:11
  • 86 بازدید
  • ۰ دیدگاه

استفاده از بیت‌کوین و اتریوم برای پرداخت مالیات در سوئیس

استفاده از بیت‌کوین و اتریوم برای پرداخت مالیات در سوئیس
استفاده از بیت‌کوین و اتریوم برای پرداخت مالیات در سوئیس

اکوایران: مقامات شهر لوگانو واقع در جنوب سوئیس اعلام کردند شهروندان از این پس می‌توانند پرداخت‌های خود شامل جریمه‌ها، مالیات و قبوض مربوط به شهرداری را از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

به گزارش اکوایران، مقامات شهر لوگانو واقع در جنوب سوئیس اعلام کردند شهروندان از این پس می‌توانند مالیات، جریمه‌ها و هرگونه پرداخت به شهرداری را از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

به نوشته بلومبرگ، در بیانه مقامات شهر لوگانو آمده که اشخاص و کسب‌وکارها می‌توانند با اسکن کیوآر کد (QR code) موجود در صورتحساب‌ها، آن‌ها را با بیت‌کوین و اتریوم پرداخت کنند. گزارش‎ها نشان می‌دهد که شرکت «بیت‌کوین سوئیس» (Bitcoin Suisse) مدیریت این سیستم پرداخت جدید را بر عهده دارد.

شهر لوگانو در نزدیکی مرز ایتالیا قرار دارد و اکنون به شهرهایی مانند زوگ و زِرمات در سوئیس ملحق شده که پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. لیختن اشتاین نیز که در همسایگی سوئیس قرار دارد، اعلام کرده که قصد دارد بیت‌کوین را برای پرداخت هزینه خدمات دولتی بپذیرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۱۵ آذر) از ۴۳ هزار و ۴۶۶ دلار تا ۴۴ هزار و ۲۸۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، بیش از ۴۳ هزار و ۹۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۲۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۵/۹۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۳۶ دلار تا ۲ هزار و ۳۱۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۶/۶۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین 05 مه 2024

هجوم دیوانه‌وار چینی‌ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر نفوذ چین

اکوایران: قیمت جهانی طلا در حالی به بالاترین سطح خود رسید که سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان چینی این فلز را با سرعت بی‌سابقه‌ای خریداری می‌کنند.

بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.