دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53688
  • 03 ژانویه 2024 - 14:12
  • 48 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سیگنال سلیمانیه به دلار انتهای هفته/ تتر دی ماه را صعودی آغاز کرد

سیگنال سلیمانیه به دلار انتهای هفته/ تتر دی ماه را صعودی آغاز کرد
سیگنال سلیمانیه به دلار انتهای هفته/ تتر دی ماه را صعودی آغاز کرد

اکوایران: نکته اول بازار این بود که نرخ پس‌فردایی سلیمانیه ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان عنوان می‌شد که بالاتر از مرز مقاومت بود. قیمت تتر با ورود به دی ماه بر مدار افزایش بوده و با افزایش بیش از هزار تومان وارد کانال ۵۱ هزار شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه از سطح مقاومتی ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و با شروع نرخ‌دهی درهم امارت و شروع روند کاهشی در این بازار با افت تا ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان پایین رفت.

با این حال قیمت دلار فردایی هرات در بالای ۵۰ هزار تومان معامله شد و در پشت‌خط در ۵۰ هزار و ۳۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت درهم امارات که در روز اول ژانویه تعطیل بود در روز سه‌شنبه زودتر از روزهای قبل و در ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۳۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار سلیمانیه در ۵۰ هزار و ۵۲۰ تومان بازگشایی شد و در معاملات روزانه با کاهش تا ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان پایین امد اما در پشت خط با افزایش برای شکستن مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تلاش کرد.

قیمت تتر با ورود به دی ماه بر مدار افزایش بوده و با افزایش بیش از هزار تومان وارد کانال ۵۱ هزار شده است. قیمت تتر در روز سه‌شنبه با افزایش قیمت بیت‌کوین و ورود آن به کانال ۴۴ هزار دلاری، با کاهش به ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در ادامه با افزایش دوباره وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

در روز سه‌شنبه سه سیگنال برای قیمت دلار در بازار وارد شد. سیگنال اول قواعد جدید بازار ارز عراق بود. سیگنال دوم صحبت‌های معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در مورد تورم ریالی و سیگنال آخر درمورد سخنان فرزین در مجلس بود. فرزین گفته ذخایر ارزی بانک مرکزی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار مرز ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان عبور کند می‌تواند تا انتهای هفته به بالای ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان برود. این دسته تصور می‌کنند هدف نهایی این افزایش حوالی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. اگر قیمت تتر در انتهای هفته محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد و زیر آن تثبیت روزانه داشته باشد از روند افزایش ۱۲ روزه خود دست می‌کشد.

نکته اول بازار این بود که نرخ پسفردایی سلیمانیه ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان عنوان می‌شد که بالاتر از مرز مقاومت است.

نکته دوم بازار قیمت دلار در مرکز مبادله است. قیمت دلار در مرکز مبادله از ابتدای دی ماه در محدوده ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 آوریل 2024

سفر همزمان فرزین و بلینکن سوژه دلار تهران

معامله‌گران می‌گویند بعد از سقف جنگی به کف تزریقی رسیدیم. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم بر مدار کاهش بود و همچنان شاهد ریزش کانالی در قیمت دلار و سکه هستیم.  همزمانی سفر وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عربستان با سفر بلینکن در روز دوشنبه و سه‌شنبه به این […]

29 آوریل 2024

اولویت‌‌بندی وزارت صمت برای تخصیص دلار و ریال

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟ 29 آوریل 2024

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟

اکوایران: صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، سرمایه خروجی قابل توجهی را ثبت کردند؛ عاملی که بر قیمت بیت‌کوین نیز تأثیرگذار بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.