گسترش مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان
گسترش مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از گسترش مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کنفرانس خبری با رسانه‌های عراق که به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در سلیمانیه عراق از فردا آغاز می‌شود، افزود: مناطق آزاد ایران در مرزهای کشور مستقر هستند و با اضافه شدن مناطق آزاد جدید ۴ منطقه آزاد هم مرز با عراق خواهیم داشت.

عبدالملکی با اشاره به منافع مشترک ایران و عراق در گسترش مراودات اقتصادی اضافه کرد: به دلیل قرابت فرهنگی ایران و اقلیم کردستان و امنیت خوب دو کشور، بهره گیری از ظرفیت‌های توریستی همدیگر می‌تواند توسعه گردشگری و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی، از تبادل اقتصادی ۶ میلیارد دلاری ایران با اقلیم کردستان خبرداد و گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه است.

مشاور رئیس جمهور افزود: هدف دوم ما از سفر به کردستان عراق معرفی ۱۳۰ بسته و فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در مناطق آزاد ۷ گانه به ارزش حدود یک میلیارد یورو است.

عبدالملکی با اشاره با رونمایی ۷۰۰ بسته فرصت سرمایه گذاری در مناطق آزاد طی ماه‌های اخیر افزود: معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مناطق آزاد ۷ گانه ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری سلیمانیه عراق می‌تواند در تبادل گردشگر و جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری به مناطق آزاد مفید واقع شود.

شایان ذکر است: نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی در استان سلیمانیه عراق از ۲۶ تا ۲۸ مرداد ماه در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق برگزار می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]