طبق قانون هیچ نهادی ازجمله شورای عالی نظارت نمی‌تواند انتخابات اتاق ایران را ابطال کند
طبق قانون هیچ نهادی ازجمله شورای عالی نظارت نمی‌تواند انتخابات اتاق ایران را ابطال کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طبق آیین‌نامه انتخابات اتاق ایران، هیچ نهادی ازجمله شورای عالی نظارت و هر مقام دیگری نمی‌تواند انتخابات اتاق‌های بازرگانی و اتاق ایران را ابطال کند، اظهار داشت: البته دلیل این نتوانستن و محدودیت، بی‌تدبیری و بی‌توجهی قانون‌گذار نبوده بلکه هدف و فلسفه این کار ازنظر قانون‌گذار این بوده که استقلال اتاق بازرگانی به رسمیت شناخته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حسن فروزان‌فرد، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: دولت نباید مسیر دخالت‌های فراقانونی را در اتاق ایران باز کند؛ این در حالی است که باید دولت مراقب بخش خصوصی، جایگاه تشکل این بخش و سرمایه اجتماعی خود باشد و به توصیه مقام معظم رهبری درباره بخش خصوصی عمل کند.

وی با بیان اینکه هر تصمیمی که در مورد بخش خصوصی گرفته می‌شود باید به تبعات آن توجه شود، افزود: سال‌ها با تصمیمات نادرست به بخش خصوصی جفا شده و مقام معظم رهبری در بیانات خود به بخشی از این خطاها اشاره داشته‌ و تأکید کرده‌اند که باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی هموارتر شود. توان محدود بخش خصوصی حاصل تصمیم‌های نابخردانه دولت‌ها در سال‌های قبل است و امروز نباید بار دیگر تبعاتی را به بخش خصوصی تحمیل کرد.

وی تصریح کرد: دست‌کم نیمی از درآمد ارزی صادرات غیرنفتی را همین صادرکنندگان بخش خصوصی بر عهده‌دارند و دولت نباید اجازه دهد این بخش از اقتصاد مأیوس و ناامید شود. دولت فضای کار را برای بخش خصوصی بیش‌ازپیش دشوار نکند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

به گفته فروزان فرد، باید به قانون اتاق ایران احترام گذاشت؛ طبق آیین‌نامه انتخابات اتاق ایران، هیچ نهادی ازجمله شورای عالی نظارت و هر مقام دیگری نمی‌تواند انتخابات اتاق‌های بازرگانی و اتاق ایران را ابطال کند.

وی اظهار داشت: البته دلیل این نتوانستن و محدودیت، بی‌تدبیری و بی‌توجهی قانون‌گذار نبوده بلکه هدف و فلسفه این کار ازنظر قانون‌گذار این بوده که استقلال اتاق بازرگانی به رسمیت شناخته شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]