از کجا ایزوبوتیل استات بخرم؟ بررسی حلال صنعتی ایزوبوتیل استات و بهترین تولیدکننده آن
از کجا ایزوبوتیل استات بخرم؟ بررسی حلال صنعتی ایزوبوتیل استات و بهترین تولیدکننده آن
حلال‌های صنعتی، کاربردهای مختلف و گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. یکی از این حلال‌های صنعتی ایزوبوتیل استات است که در صنایع رنگ‌سازی، غذایی و دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزوبوتیل استات، از واکنش ایزوبوتانول با اسید استیک (یا اسیدهای آلی دیگر) و اسید سولفوریک (یا اسیدهای معدنی دیگر) به دست می‌آید. این ماده نوعی ترکیب شیمیایی آلی در حالت مایع، بدون رنگ و شفاف است و اغلب افراد این حلال صنعتی را به بوی مطبوع آن می‌شناسند و آن را تداعی‌گر بوی میوه می‌دانند.

ایزوبوتیل استات به دلیل سرعت تبخیر بالا ماده‌ای پر کاربرد در صنعت رنگ‌سازی محسوب می‌شود. استفاده از این مایع در صنعت رنگ، باعث می‌شود تا تولیدکنندگان به پوشش رنگی مناسبی برای رنگ‌های حوزه خودرو شوند.

اما کاربردهای دیگر این مایع کدامند؟ در ادامه به بررسی کاربردهای ایزوبوتیل استات و بهترین تولیدکننده این ماده می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید ایزوبوتیل استات هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کاربردهای ایزوبوتیل استات در صنایع

صنایع داروسازی: یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های این حلال صنعتی در داروسازی، استفاده از آن به عنوان ترکیب اصلی در تولید پنی‌سیلین است. البته تنها پنی‌سیلین نیست که از این حلال صنعتی در ترکیبات خود بهره می‌برد بلکه در ترکیب بسیاری از داروهای دیگر نیز وجود دارد.

صنایع نساجی: ایزوبوتیل استات یکی از عوامل اصلی در ایجاد نرمی و لطافت در تولیدات نساجی‌ها است. این حلال صنعتی با خاصیت نرم‌کنندگی و کاهش الکتریسیته، نقش مهمی در فرآیند تولید پوشاک دارد.

صنایع غذایی: حلال ایزوبوتیل استات در محصولات غذایی مختلفی استفاده می‌شود. بیشترین استفاده این ماده در لبنیات‌ها از جمله پنیر، ماست و بستنی است. بوی میوه‌ای این محصول هم باعث می‌شود از آن در تولید برخی شکلات‌ها و آب‌نبات‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردهای ایزوبوتیل استات در صنایع

مواد شوینده: ایزوبوتیل استات در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده مانند لکه‌بر، صابون، پودرهای رختشویی و غیره نیز استفاده می‌شود.

سایر کاربردها: همچنین از این ماده برای تولید عطر، فرآیند ظهور عکس، پولیش ماشین، جلا و براق کردن وسایل چوبی و غیره بهره می‌برند.

ایزوبوتیل استات اطلس فام سهند

شرکت صنایع رنگ اطلس فام سهند، یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه صنعت رنگ‌سازی است که انواع حلال‌های صنعتی، تینر، اسپری، محصولات خودرو و چوب را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

ایزوبوتیل استات نیز یکی از محصولات این شرکت است که به عنوان حلال صنعتی آلی در صنایع رنگ، چسب، رزین، صنایع دارویی و غیره استفاده می‌شود. این محصول در بشکه فلزی و به صورت فله (تانکر) عرضه می‌شود.

مشخصات فنی ایزوبوتیل اطلس فام

خلوص(%) حداقل ۹۹٫۵ %
اسیدینه برحسب اسید استیک حداکثر ۰٫۰۱
آب حداکثر ۰٫۱
الکل حداکثر ۰٫۵
رنگ حداکثر ۱۰

نکات ایمنی درمورد ایزوبوتیل استات اطلس فام

ایزوبوتیل استات ماده‌ای به شدت مشتعل است و به همین جهت بهتر است محل نگهداری آن محیطی خشک، خنک و با تهویه مناسب باشد. همچنین دقت داشته باشید که مخزن ایزوبوتیل استات حتما باید از اشعه آفتاب یا فرآیندهایی مانند جوشکاری، لحیم‌کاری و غیره که ایجاد جرقه می‌کنند دور باشد.

در آخر: ایزوبوتیل استات مایعی کاربردی که می‌توانید آن را در بین محصولات اطلس فام بیابید

حلال‌های صنعتی نقش عمده‌ای در تولیدات غذایی، دارویی، نساجی و غیره دارند. ایزوبوتیل استات یکی از این حلال‌های صنعتی است که در این مطلب به معرفی آن پرداختیم. همچنین یکی از بهترین تولیدکنندگان ایزوبوتیل استات‌ در کشور یعنی اطس فام را معرفی و به نکات ایمنی و مشخصات فنی آن اشاره کردیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]