مرکز آموزش بازرگانی بازوی آموزشی وزارت صمت است/ ظرفیت‌های خوبی برای «صادرات خدمات» در کشور وجود دارد
مرکز آموزش بازرگانی بازوی آموزشی وزارت صمت است/ ظرفیت‌های خوبی برای «صادرات خدمات» در کشور وجود دارد

رییس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی بیان کرد: مرکز آموزش بازرگانی بازوی آموزشی وزارت صمت است و کارش آموزش تجار، بازرگانان و کسبه است و بیشتر تمرکز روی حوزه صادرات دارد و دوره‌های آموزشی بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف صادراتی مانند محصولات پتروشیمی، آهن، فولاد، محصولات کشاورزی و کالاهای پزشکی برگزار می‌کند.

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ مرتضی کارگر، رییس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در حاشیه پنجمین همایش تخصصی شورای راهبردی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعت احداث و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان کرد: مرکز آموزش بازرگانی متولی آموزش‌های حوزه صادرات کشور است، صادرات شامل دو بخش کالا و خدمات است، در بحث صادرات کالا سالهای زیادی است که آموزش‌های مختلفی برگزار شده اما در حوزه صادرات خدمات این کار انجام نشده و ما مبدع این حرکت هستیم.

کارگر بیان کرد: در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی، صنایع خلاق، خدمات حوزه آی تی و آی سی تی در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد. مهندسین خوب، خلاق و پرتعدادی داریم. به لحاظ تعداد مهندسین سومین کشور در دنیا بعد از آمریکا و روسیه هستیم. صادرات این خدمات به‌طور سیستماتیک، آموزش‌محور و یکپارچه متاسفانه در کشور وجود نداشته است و به عنوان متولی آموزش این حوزه ورود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مرکز آموزش بازرگانی بازوی آموزشی وزارت صمت است و کارش آموزش تجار، بازرگانان و کسبه است و بیشتر تمرکز روی حوزه صادرات دارد و دوره‌های آموزشی بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف صادراتی مانند محصولات پتروشیمی، آهن، فولاد، محصولات کشاورزی و کالاهای پزشکی برگزار می‌کند. همچنین سامانه‌های تجاری را در مرکز تدریس می‌کنیم که خیلی مورد نیاز بازرگانان است.

کارگر با بیان این که در تمام استان‌های کشور به صورت نمایندگی فعالیت می‌کنیم، افزود: سالیانه حدود یکصد هزار نفر از خدمات آموزشی مرکز در کل کشور استفاده می‌کنند. تجار و بازرگانان و کسانی که می‌خواهند وارد حوزه بازرگانی شوند مخاطبان این دوره‌های آموزشی هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که دوره‌های آموزشی ما را تدوین و تدریس می‌کنند همه خبرگان حوزه بازرگانی هستند، بازنشستگان گمرک، مدیران سازمان توسعه تجارت و رایزنان اسبق بازرگانی ایران در کشورهای مختلف که موضوعات تجاری را از نزدیک لمس کرده‌اند، این دوره‌ها را تدریس می‌کنند و ضمن داشتن دانش، مهارت دارند و در این حوزه کار کرده‌اند. افرادی که دوره‌های ما را می‌گذرانند همیشه پیگیرند که مجدد در دوره‌های جدیدی را شرکت کنند.

رییس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی گفت: شرکت در دوره‌های مرکز برای علاقه‌مندان آزاد است، البته بعضی از دوره‌ها سطح‌بندی می‌شود و ممکن است برخی یک دوره پیش‌نیاز بگذرانند و یا لازم باشد فرد یک سطح از زبان انگلیسی و یا بازرگانی را آشنا باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]