به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، واحد پول رژیم صهیونیستی یعنی شِکِل در روز دوشنبه ۳ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به بیش از ۳.۹۶ واحد معامله شد که ضعیف‌ترین سطح خود را در ۸ سال گذشته نشان می‌دهد. به نقل از راشاتودی، ارزش این پول در بحبوحه تشدید درگیری‌ها بین […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، واحد پول رژیم صهیونیستی یعنی شِکِل در روز دوشنبه ۳ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به بیش از ۳.۹۶ واحد معامله شد که ضعیف‌ترین سطح خود را در ۸ سال گذشته نشان می‌دهد.

به نقل از راشاتودی، ارزش این پول در بحبوحه تشدید درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی اسرائیل و گروه های مسلح فلسطینی در غزه سقوط کرده است.

شاخص TA-۳۵ بازار بورس اسرائیل نیز روز دوشنبه ۰.۳ درصد افت کرد و افت ۶.۵ درصدی از روز یکشنبه را افزایش داد.

بازارهای سهام در سرتاسر خاورمیانه نیز به دلیل نگرانی از گسترش درگیری‌ها کاهش یافتند.

شاخص بورس دبی ۲.۸ درصد کاهش یافت، شاخص EGX ۳۰ مصر ۰.۶ درصد افت کرد و شاخص بازار سهام عربستان سعودی نیز ۰.۵۵ درصد کاهش یافت.

روز شنبه، گروه فلسطینی حماس هزاران موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد و شبه نظامیان را برای نفوذ به سرزمین‌های اشغالی در نزدیکی مرز با غزه مستقر کرد.

در پاسخ به این حملات، مقامات اسرائیلی “عملیات شمشیرهای آهنین” را آغاز کردند. بنا بر گزارش ها از آغاز این حمله صدها اسرائیلی و فلسطینی کشته شده‌اند.

بانک مرکزی اسرائیل اعلام کرده است که برای افزایش ارزش شِکِل قصد دارد تا ۳۰ میلیارد دلار ارز بفروشد و از طریق مکانیسم‌های مبادله تا ۱۵ میلیارد دلار دیگر نیز این فروش را افزایش دهد.

فروش ارز اولین اقدام در نوع خود با هدف حمایت از شکل از زمانی است که این تنظیم کننده اجازه داد ارز داخلی آزادانه معامله شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]