جلال محمودزاده در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه درباره تشکیل سامانه رصد و سنجش سبک زندگی مردم گفت: این موضوع نباید در برنامه پنج‌ساله هفتم می‌آمد چون رصدکردن زندگی خصوصی مردم در تمامی زمینه‌ها کاری قانونی نیست و خلاف قانون اساسی است. وی با این […]

جلال محمودزاده در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه درباره تشکیل سامانه رصد و سنجش سبک زندگی مردم گفت: این موضوع نباید در برنامه پنج‌ساله هفتم می‌آمد چون رصدکردن زندگی خصوصی مردم در تمامی زمینه‌ها کاری قانونی نیست و خلاف قانون اساسی است.

وی با این پیشینی که ماده ۷۵ از لایحه برنامه هفتم حذف می‌شود، گفت: قاطبه نمایندگان مجلس با این موضوع مخالف هستند چون خلاف اصول صریح قانون اساسی و مصداق دخالت در امور شخصی مردم و تفتیش عقاید است. همچنین این ماده آزادی‌های فردی را محدود کرده و باعث ضایع‌شدن حقوق شخصی مردم می‌شود.

این نماینده مجلس درباره تاثیر این ماده بر بی‌اعتمادی مردم نسبت به پلتفرم‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های مردم برای حضور در پلتفرم‌های داخلی حفظ اطلاعات شخصی و لو نرفتن آن‌هاست و اینکه دستگاه‌های امنیتی دسترسی به اطلاعات آن‌ها نداشته باشند لذا باید اطمینانی در مردم برای استفاده از سکوهای داخلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی وقتی چنین ماده‌ای در برنامه هفتم می‌آید عملا گامی خلاف اعتمادسازی برای مردم بوده و نتیجه عکس خواهد داد. بدین شکل که مردم از پلتفرم‌های داخلی خارج شده و به سمت پلتفرم‌های خارجی می‌روند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]