‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی شکایت فردی از یکی از استان‌های شمالی کشور مبنی بر کلاهبرداری ۳۰ میلیاردریالی با ترفند فالگیری و رمالی در بستر فضای مجازی بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کوهدشت قرار گرفت. وی […]

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی شکایت فردی از یکی از استان‌های شمالی کشور مبنی بر کلاهبرداری ۳۰ میلیاردریالی با ترفند فالگیری و رمالی در بستر فضای مجازی بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کوهدشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد مدتی پیش با یک صفحه در بستر فضای مجازی آشنا می‌شود که اعضای آن خود را فالگیر و رمال معرفی می‌کنند و با دادن وعده‌های پوچ، شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان، عنوان کرد: مأموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سه کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها را طی عملیاتی ضربتی در کوهدشت دستگیر کنند.

سردار الهی با بیان اینکه باند مذکور متشکل از یک مرد و دو زن جوان بودند پس از مواجه با دلایل و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی تصریح کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]