اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛اینکه از چه راهی و چگونه به شهر وان بروید، به اولویت‌های شما در این سفر بستگی دارد. قطعا برای راحتی بیشتر باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر هم می‌خواهید ارزان سفر کنید، اید سختی و خستگی سفر را پذیرا باشید. برای سفر به وان ۳ راه بیشتر وجود ندارد:  تور […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛اینکه از چه راهی و چگونه به شهر وان بروید، به اولویت‌های شما در این سفر بستگی دارد. قطعا برای راحتی بیشتر باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر هم می‌خواهید ارزان سفر کنید، اید سختی و خستگی سفر را پذیرا باشید. برای سفر به وان ۳ راه بیشتر وجود ندارد:

  •  تور وان هوایی
  •  تور وان با قطار
  •  تور وان زمینی
  •   با خودرو شخصی
  •   با اتوبوس

تور وان هوایی

اگرچه هنوز هم پرواز مستقیمی از ایران به فرودگاه شهر وان وجود ندارد. اما با توجه به حجم بالای سفر از ایران به مقصد وان، استفاده از پرواز داخلی تهران – خوی و همچنین پرواز تبریز از شهرهای مختلف، برای کاهش مسافت زمینی و راحتی بیشتر در سفر پیشنهاد می گردد.

تور وان با قطار

در حال حاضر تور وان با قطار به صورت مستقیم برگزار نمی‌شود. زیرا هیچ قطار مستقیمی از ایران به وان وجود ندارد. اما برای کاهش خستگی ناشی از پیمایش مسیر زمینی تور وان با اتوبوس و افزایش رفاه و امنیت در سفر، بهتر است تور وان از تبریز با قطار را انتخاب کنید.  یعنی تا تبریز با قطار رفته و از آنجا با ون‌های ترکی به سمت وان حرکت کنید

قطار تهران – تبریز پس از عبور از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، زنجان، میانه، مراغه و عجب شیر به ایستگاه تبریز می‌رسد. در نتیجه امکان رزرو تور وان با قطار را از تمامی شهرهای این مسیر وجود دارد.

قطار مشهد – تبریز نیز پس از عبور از شهرهای نیشابور، شاهرود، دامغان،سمنان، ورامین، تهران، کرج، هشتگرد، قزوین، تاکستان، زنجان، میانه، مراغه و عجب شیر به ایستگاه تبریز می‌رسد و امکان رزرو تور وان از تمامی این شهرها را به‌وجود می‌آورد.

امکانات قطارهای تبریز

    بوفه قطار: امکان تهیه وعده‌های غذایی گرم و متنوع از بوفه یا رستوران قطار وجود دارد.

    کوپه‌های اکسپرس: در کوپه‌های این قطار امکانات کافی و سرویس خواب موجود است.

    سیستم گرمایشی و سرمایشی: قطار تبریز دارای سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه هوایی مطبوع است.

    سرویس بهداشتی: سرویس‌های بهداشتی ایرانی و گاها فرنگی قطار مناسب و تمیز بوده تا شما مشکلی برای این سفر طولانی نداشته باشید.

اگر مایل باشید، می‌توانید، ازشهر وان و از طریق خطوط ریلی کشور ترکیه به سایر شهرهای توریستی این کشور، نظیر ترابزون، بدروم، آنکارا و استانبول نیز سفر کنید.

تور زمینی وان؛ ارزان‌ترین سفر خارجی

اگر قصد داشه باشید تا با هزینه کمتری به وان سفر کنید، باید به فکر رزرو تور زمینی وان باشید. در این صورت قیمت تور وان بسیار پایین می‌آید. کل مسافت زمینی از تهران تا وان ۱,۰۹۳ کیلومتر و در حدود ۱۳ ساعت بدون در نظر گرفتن معطلی‌های احتمالی می‌باشد. امکان خرید تور وان با اتوبوس و خودرو شخصی وجود دارد و از این بابت هزینه آن نسبت به سایر تورهای ترکیه بسیار ارزان‌تر است.

تور وان از طریق کدام مرز ترکیه انجام می‌شود؟

استان آذربایجان غربی، تنها استان کشور است که با ترکیه مرز مشترک دارد و سه گذرگاه مرزی، راه‌های ارتباطی این دو کشور را به هم متصل می‌کنند:

    کاپیکوی – مرز رازی

    اسندره – مرز سرو

    گورباغ – مرز بازرگان

اگرچه نیمی از مسافرین تور استانبول زمینی، مرز بازرگان را برای ورود به خاک ترکیه انتخاب می‌کند، اما کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به وان ترکیه مرز رازی است.

فاصله مرز رازی تا تهران، تبریز و ارومیه و خوی در تور وان زمینی

برای رسیدن به مرز رازی از تهران شما باید از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند وخوی عبور کنید. مرز رازی در فاصله ۸۵۰ کیلومتری از تهران، ۲۹۰ کیلومتری از تبریز، ۲۰۰ کیلومتری از ارومیه و ۶۵ کیلومتری از شهر خوی قرار دارد. فاصله مرز رازی تا شهر وان نیز، ۹۰ کیلومتر و در حدود ۱/۵ ساعت است.

ساعات کاری مرز رازی

ساعت کاری پایانه مرزی رازی در نیمه نخست سال از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۶:۳۰ خواهد بود.

تور وان با خودرو شخصی

در سفر با خودروی شخصی به وان دو راه دارید:

۱. عبور از مرز و سفر با خودروی شخصی

اگر قصد تجارت و یا سفر به دیگر شهرهای ترکیه را ندارید، بهتر است بیخیال سفر با خودروی شخصی خود تا وان شوید. زیرا در این صورت، علاوه بر انجام امور اداری، باید در حدود ۱ میلیون تومان، هزینه‌های اخذ گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی، برچسب CD و IR، کاپوتاژ و مجوز خروج از کشور را بپردازید که این موارد هزینه‌های تور وان را افزایش خواهند داد.

    درسفر با خودرو شخصی حتما هتل‌هایی را انتخاب کنید که دارای پارکینگ هستند.

۲. سفر با خودروی شخصی تا مرز رازی و ادامه مسیر تور وان

برای رفتن به این مرز باید به شهر تبریز، خوی رفت:

    فاصله تهران تا تبریز ۷ ساعت

    تبریز تا مرز رازی ۳ ساعت

می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ‌های شهر خوی و یا پارکینگ‌های پایانه مرزی پارک کنید.

    در مرز رازی خودروهای ون‌ ترک (دولموش)، تا درب هتل محل اقامت شما در شهر وان خواهند رفت.

عبور از مرز چقدر طور می‌کشد؟

اگر در اوایل هفته و در زمان غیر پیک تورهای ترکیه، مثل اواسط مهرماه، قصد عبور از مرز رازی را داشته باشید، احتمالا در صف قرار نمی‌گیرید. در این صورت می‌توانید بدون مشکل و ظرف مدت حداکثر نیم ساعت از هر دو گیت ایران و ترکیه عبور کنید.

اما اگر در مناسبت‌ها و تعطیلات آخر هفته، یا زمان‌هایی که مردم تمایل بیشتری برای سفر به ترکیه دارند مانند شهریور ماه، در پایانه مرزی حاضر شوید، با صف شلوغی مواجه خواهید شد و ممکن است ۴ تا ۵ ساعت در صف باشید.

چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور در تور وان!

یکی از هزینه‌هایی که در سفر به وان با آن مواجه می‌شوید عوارض خروج از کشور است که به وسیله دستگاه‌های پرداخت مکانیزه‌ای که در داخل ساختمان گمرک نصب شده، می‌توانید در مرز عوارض خود را پرداخت کنید.

اما پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از اتلاف زمان و کاهش استرس، این هزینه را از طریق سامانه اینترنتی پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمایید.

    بعد از عبور از گیت پایانه مرزی کاپیکوی در خاک ترکیه، مجددا سوار بر ون ترانسفر خود شده و بعد از یک‌ونیم ساعت به هتل محل اقامت خود در شهر وان خواهید رسید.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری خارجی؛ برای ۳ شب سفر رفت و برگشت قطار و اقامت در هتل Grand قیمت اتاق ۳ تخته مبلغ ۷,۵۵۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که هتل Bianca Deluxe قیمت اتاق ۳ تخته را مبلغ ۶,۹۵۰,۰۰۰ تومان اعلام کرده است.

این در حالی است که هتلThe Conforium (van) برای همین مدت اقامت قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۸,۶۹۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته را مبلغ۱۲,۸۱۰,۰۰۰ تومان تعیین کرده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ ارز و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

قیمت تور زمینی وان ترکیه / با قطار (آبان ماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل مدت اقامت قیمت / تومان
Elit Nur ۳ ۳ شب ۴,۶۵۰,۰۰۰
۴ شب ۵,۴۹۰,۰۰۰
Rönesans Life ۴ ۳ شب ۵,۷۹۰,۰۰۰
۴ شب ۷,۰۱۰,۰۰۰
Doubletree By Hilton Van ۵ ۳ شب ۹,۹۵۰,۰۰۰
۴ شب ۱۲,۵۵۰,۰۰۰
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]