پای بزرگترین خودروساز برقی جهان به ایران باز می‌شود؟
پای بزرگترین خودروساز برقی جهان به ایران باز می‌شود؟

اکوایران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد که مذاکراتی با چین برای واردات خودروهای برقی شده و ظاهرا به توافقاتی هم رسیده‌اند.

به گزارش اکوایران: حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص کاهش عوارض واردات خودروهای برقی، اظهار داشت که واردات خودروهای برقی می‌تواند مشکل ناترازی در عرضه و تقاضای بازار خودرو را حل کند و همچنین نقش مهمی در رفع مشکل آلودگی هوا ایفا کند.

فیروزی به این نکته اشاره کرد که صنعت آینده خودروسازی مرتبط با خودروهای برقی است و باید با جلب واردات خودروهای برقی، علاوه بر حل مسائل بازار خودرو و کاهش آلودگی هوا، فناوری جدیدی به کشور وارد شود. او تأکید داشت که این گام می‌تواند خودروسازان را به سوی تولید خودروهای برقی هدایت کند.

خبر مرتبط

جزئیات ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت/ تمام وعده های مترویی شهردار تهران

اکوایران :‌شهردار تهران در مورد نحوه ورود تاکسی‌های برقی با مدل جدید به پایتخت توضیحاتی ارائه داد .

عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین عنوان کرد که با کاهش تعرفه‌ها و هزینه‌های گمرکی، واردات خودروهای برقی برای حمل و نقل عمومی باید اولویت داشته باشد. همچنین، طبق گزارشات ارائه شده به کمیسیون صنایع، یکی از خودروسازان به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به چین رفته و مذاکراتی در خصوص خودروهای برقی انجام داده است. این تحولات، در صورت تبدیل به قانون، ممکن است با کاهش هزینه‌های گمرکی و حقوق دولتی، به تسهیل‌گری برای واردات خودروهای برقی منجر شود و به عملیاتی شدن این موضوع کمک کند.

او با بیان این‌که سیاست دولت و مجلس واردات است، تاکید کرد: باید زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی به خصوص شارژ کردن آنها فراهم شود در حال حاضر در برخی از شهرها همچون تهران سکوهای شارژ در حال تعبیه و آماده شدن است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]