به گزارش اقتصادآنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دومین نشست ساز و کار منطقه ای  ۳+۳ گفت: باور ما بر این است که حضور بیگانگان در منطقه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجب پیچیدگی بیشتر اوضاع و شرایط خواهد شد. وی ادامه داد: جنگ در قفقاز  جنوبی پایان یافته و اینک […]

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دومین نشست ساز و کار منطقه ای  ۳+۳ گفت: باور ما بر این است که حضور بیگانگان در منطقه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجب پیچیدگی بیشتر اوضاع و شرایط خواهد شد.

وی ادامه داد: جنگ در قفقاز  جنوبی پایان یافته و اینک نوبت صلح و همکاری و پیشرفت در قفقاز فراهم شده است

وزیرخارجه مطرح کرد: آنچه در غزه می گذرد یک جنایت جنگی مسلم علیه بشریت است. جنایت جنگی و نسل کشی باید در غزه متوقف شده و کوچ اجباری فلسطینیان پایان یابد.

وی گفت: عنوان این نشست «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و تلاش جمعی برای استقرار صلح و همکاری به منظور توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه مردم منطقه برگزار می‌شود. در این نشست وزرای خارجه علاوه بر تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه قفقاز فرصت خواهند داشت که در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات فیمابین نیز گفت‌وگو و رایزنی کنند.

امیرعبداللهیان: جنگ در قفقاز جنوبی پایان یافته و نوبت صلح و همکاری است/ جنایت جنگی و نسل کشی باید در غزه متوقف شود

امیرعبداللهیان بیان کرد: معتقدیم امروز فرصت تاریخی در اختیار همه کشورهای ماست. جنگ در قفقاز جنوبی اکنون پایان یافته است و نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز فرارسیده است.

 وزیرخارجه اظهار داشت: این نشست همچنین مهمترین موضوعات بین‌المللی مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت. لازم می‌دانم تاثرات عمیق خود را از فاجعه بزرگ انسانی که این روزها در غزه و فلسطین در حال وقوع است بیان کنم. آنچه در غزه جاری است یک جنایت جنگی مسلم رژیم اسرائیل علیه بشریت است. هر انسانی از دیدن صحنه‌های هولناک کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی متاثر می‌شود. در این برهه حساس  وتعیین کننده لازم است جامعه جهانی پیامی متحد و قوی به رژیم جعلی اسرائیل مبنی بر توقف فوری جنایات جنگی علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و رفع محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و مخالفت جدی با کوچ اجباری ساکنان غزه ارسال کنند. به علاوه برابر قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل می‌بایست موضوع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین مورد تأکید اعضای سازمان ملل و کشورهای منطقه قرار گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]