خرید آسان انواع ورق با تضمین قیمت + برگه آنالیز محصول
خرید آسان انواع ورق با تضمین قیمت + برگه آنالیز محصول
خرید همیشه هم امر آسانی نیست. اینکه از کجا خرید کنیم، با چه پیش‌زمینه‌ای اقدام به خرید کنیم یا چه موقع نسبت به این کار اقدام به عمل کنیم، همه و همه مهم هستند.
فهرست خبر اقتصادی خرید آسان انواع ورق با تضمین قیمت + برگه آنالیز محصول

ورق‌های فلزی از آن دسته کالاهایی هستند که در بازار به قیمت بالایی عرضه می‌شوند و هر فروشنده ممکن است نرخ مطلوب خود را برای آن در نظر بگیرد.

با این حال، فروشندگانی نام‌آشنا و خوش‌نام در ایران وجود دارند که قیمت این محصولاتی مانند قیمت روز آهن ۱۴ اصفهان در مشهد را نه بر مبنای صلاح خود، بلکه برحسب نرخ مصوب و معمول داخلی، با رعایت مسائل صرفه اقتصادی به کارفرمایان عرضه می‌دارند. در این گفتار قصد داریم نکات خرید انواع ورق‌ فلزی را به همراه بررسی برگه آنالیز محصول و چیستی آن، برای شما شرح دهیم.

انواع ورق‌های فلزی در بازار ایران

قبل از بررسی برگه آنالیز محصول، در این بخش می‌خواهیم به معرفی کوتاه انواع ورق‌های فلزی موجود در بازار ایران بپردازیم. ورق‌های فلزی به‌طور کل شامل انواع ورق سیاه، ورق روغنی، ورق اسیدشویی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آجدار، ورق استیل، ورق آلومینیوم، ورق پانچ و ورق شادولاین هستند. در ادامه به اختصار، به مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.

توصیه می‌شود صاحبان کسب‌و‌کار یا سازندگان و صنعتگران دغدغه‌مند در استان خراسان رضوی، برای اطلاع از قیمت ورق مشهد به تامین‌کننده‌های بزرگ و مطمئن مراجعه کنند.

ورق سیاه در بازار ایران

شاید بتوان گفت که پرکاربردترین ورق فولادی بازار است. این نامگذاری فقط یک اصطلاح در بازار فولاد ایران است چرا که این ورق، سیاه‌رنگ نیست. از آن رو که سطح این ورق براق و صیقلی نشده، آن را ورق سیاه می‌نامند.

ورق سیاه، به­دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و روش تولید خاص آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا در تولید ورق کف خودرو، بدنه خودروها، لوله‌های درزدار، تانکرسازی، انواع پروفیل و کشتی‌سازی از آن استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خصوصیات این ورق و اطلاع از قیمت آهن امروز می‌توانید همه‌روزه به وب­سایت مربوطه مراجعه کنید.

ورق روغنی

با سطحی صیقلی و براق که به روش نورد سرد تولید می‌شود. اطلاق نام روغنی به­دلیل براق بودن سطح آن استفاده می‌شود و نه به­جهت چربی سطحش. هدف از تولید ورق روغنی، بهبود کیفیت سطحی و تهیه آن با قیمت ورق آهن با صرفه و ضخامت کمتر است.

ورق روغنی در صنایع مختلف به­عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استفاده شامل ساخت قطعات خودرو، لوازم خانگی، مبلمان اداری، پانل‌های غیر قابل انعطاف، تولید ورق‌های گالوانیزه و لوله‌ها است.

ورق اسیدشویی

یکی از انواع ورق‌ها است که پس از فرآیند نورد گرم تولید می‌شود. حرارت بالا و پاشش آب بر روی سطح ورق در فرآیند نورد، باعث تشکیل لایه اکسید آهن روی سطح ورق می‌شود. اما با انجام فرآیند اسیدشویی، پوسته‌های اکسیدی روی سطح ورق حذف می‌شوند.

ورق اسیدشویی کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. از آن به­عنوان پایه‌ای برای تولید انواع ورق‌های فلزی، لوله و تجهیزات نفت و گاز، سازه‌های دریایی، و قطعات خودرو استفاده می‌شود. ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، چکش‌خواری و شکل‌پذیری عالی، این ورق را به ماده‌ای با ارزش در صنایع پیشرفته تبدیل کرده است. استفاده از آن منجر به تولید محصولاتی با عمر بالاتر و مقاوم‌تر در برابر شرایط سخت می‌شود.

ورق اسیدشویی

ورق گالوانیزه

راه­حلی اقتصادی و کارآمد برای محافظت ورق‌های فولادی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. این فرآیند با ایجاد یک لایه محافظ روی سطح ورق، آن را در برابر عوامل مخرب محیطی مقاوم می‌کند.

ورق گالوانیزه با دوام بالا و هزینه پایین‌تر نسبت به ورق‌های ضدزنگ، گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف صنعتی و ساختمانی است. استفاده از این ورق باعث افزایش طول عمر پروژه‌ها، کاهش هزینه‌های نگهداری و به حداقل رساندن آلودگی زیست‌محیطی می‌شود. برای اطلاع دقیق از قیمت ورق گالوانیزه می‌توانید از جداول قیمتی موجود هم استفاده کنید.

از این ورق به­عنوان ماده اولیه در ساخت تجهیزات و محصولاتی همچون مخازن، تابلوهای برق، سازه‌های فلزی سالن‌ها و استادیوم‌ها، و طیف وسیعی از وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی بهره برده می‌شود.

ورق رنگی

یک ورق فولادی که از نوآوری‌های جالب صنعت فولاد است و کاربردهای فراوانی در زندگی امروز ما دارد. این ورق‌ها درواقع همان ورق‌های گالوانیزه هستند که با استفاده از فناوری الکترواستاتیک، پوششی رنگی بر روی آن‌ها اعمال شده­است. همچنین هم­اکنون شما می­توانید از طریق تماس با آهن رسان از آخرین قیمت­ها و شرایط خرید مطلع شوید.

از ورق‌های رنگی فولادی می‌توان در ساخت سقف سوله‌ها، بدنه خودروها، آلاچیق‌ها، شیروانی‌ها، لوازم خانگی و اداری، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. رنگ و زیبایی این ورق‌ها باعث شده استفاده از آن‌ها به جای ورق‌های فلزی ساده، رونق بیشتری پیدا کند.

ورق آجدار

این محصول فولادی حاصل تکامل صنعت و فناوری در عرصه متالورژی است. ورق‌های آجدار با الگوها و طرح‌های هندسی و منظمی که روی سطح آن‌ها ایجاد می‌شود، اصطکاک لازم برای جلوگیری از لغزش اجسام و افراد را فراهم می‌کنند. این الگوها معمولاً به‌صورت خطوط موازی، مثلث‌های کوچک یا مربع‌هایی با ارتفاع چند میلی‌متر روی ورق حکاکی می‌شود.

فرآیند تولید این ورق‌ها نیازمند دانش فنی و تخصص بالایی است. پس از طراحی الگوهای مورد نظر، قالب‌های فولادی تهیه شده و با فشار دادن آن‌ها روی ورق‌های فولاد ساده، طرح مورد نظر ایجاد می‌شود.

کاربرد ورق آجدار بسیار گسترده است. از آن جایی که لیز نمی‌خورد، در سازه‌هایی مثل پلکان فرار، عرشه کشتی و کف کامیون به­کار می‌رود. همچنین به عنوان سطوح مقاوم در برابر سایش در صنایع سنگین استفاده می‌شود.

ورق آجدار

ورق استیل

یکی از محصولات پیشرفته و پرکاربرد صنعت فولاد است که با ترکیب عناصر مختلف، خواص منحصر به­فردی را به خود می‌گیرد. این ورق‌ها با داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی، حرارت، سایش و ضربه، در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف همچون ساخت بدنه خودرو، هواپیما، قطعات کشتی‌سازی، لوازم خانگی، کامیون و صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق پانچ

یک محصول فلزی است که با ایجاد حفره‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف روی سطح آن، خواص و کاربردهای متنوعی را به آن می‌بخشند. ورق پانچ در صنایع مختلفی کاربرد دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت انواع ماشین‌آلات و اتومبیل‌های صنعتی و نیمه صنعتی، ساخت انواع سقف کاذب و پارتیشن، ساخت نیمکت پارک، تجهیزات مربوط به صنایع و غیره غذایی اشاره کرد.

ورق پانچ

قیمت روز ورق فلزی

کارفرمایان و پیمانکاران اجرایی ماهر و باتجربه می‌دانند که قیمت آهن هیچ‌گاه ثابت نیست و مدام در نوسان است. چرا که قیمت به­روز آهن‌آلات مانند انواع ورق فلزی و پروفیل‌ها، از مواردی چون نرخ آهن در بورس کالا، نرخ جهانی آن، میزان عرضه و تقاضا، نرخ حمل بار، برند محصول و همچنین، قیمت مواد اولیه تبعیت می­کند.

بنابراین، پیش از خرید، لازم است که برای اطلاع دقیق از قیمت ورق به مراجع و جداول مربوط به آن مراجعه شود.

برگه آنالیز محصول

برگه آنالیز محصول عنوانی است که در برخی موارد، به آن گواهینامه نیز می‌گویند. این برگه حاوی مشخصات فنی محصول است که در آن، نام و نشان شرکت سازنده نیز قید می‌شود. این برگه توسط بخش کنترل کیفیی کارخانه تولیدکننده ورق فلزی چاپ شده و تایید می‌شود. برگه آنالیز محصول شامل آنالیز خواص مکانیکی، شیمیایی، شرح مشخصات ظاهری و ذکر مشخصات عمومی ورق می‌شود.

وجود این برگه یعنی اعتماد مشتری که مراجع تامین‌کننده معتبر در هنگام فروش محصول، آن را بدون درخواست مشتری، به وی اعطا خواهند کرد. با داشتن این برگه، می‌توان به هر اطلاعات فنی خاصی که در محصول نهفته است، دست پیدا کرد و آن‌ها را با اطلاعات جداول جهانی چون جدول اشتال مطابقت داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]