نقش پالت پلاستیکی در صنایع و کارخانه‌ها
نقش پالت پلاستیکی در صنایع و کارخانه‌ها
پالت پلاستیکی از محصولات پرفروش کارخانه پلاستون ایران است که در ساماندهی اشیا در محل کار و در محل زندگی به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم در خصوص نقش پالت پلاستیکی در صنایع و کارخانه‌ها صحبت کنیم.

پالت پلاستیکی جعبه بدون در و محفظه‌ای است که برای نگهداری آسان، نظم دهی، دسته بندی و ذخیره لوازم و ابزار در صنایع و کارخانه‌ها کاربرد دارد. شاید شما این محصول را با نام‌هایی همچون جعبه ابزار پلاستیکی، قفسه پلاستیکی ابزار، قفسه انبار پلاستیکی و پالت پیچ و مهره و غیره نیز بشناسید. در ادامه به نقش پالت پلاستیکی در صنایع و کارخانه‌ها اشاره خواهیم کرد و هریک را به اختصار توضیح خواهیم داد.

۱- دسته بندی اشیاء و لوازم با پالت پلاستیکی آسان است.

نقش پالت در مرحله‌ی دسته بندی و طبقه بندی کالا مشخص می‌شود. چون از لحاظ وزنی بسیار سبک است و در صورت استفاده از پالت زمان برای پیدا کردن محصول به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. این محصول به طوری طراحی شده است که بتوان اشیا را با کمترین نیروی ماهیچه‌ای جابه جا کرد؛ در این صورت نیروی انسانی در صنایع و کارخانه‌ها کمتر آسیب خواهد دید و خطر واژگونی، محصولات را تهدید نخواهد کرد. از سوی دیگر، پالت‌ها قابلیت چیده شدن بر روی یک دیگر را دارند؛ بنابراین هم می‌توان در فضای مصرفی صرفه جویی کرد و هم می‌توان به‌راحتی کالاها را در داخل آن‌ها جای داد و جابه‌جا کرد.

۲- پالت پلاستیکی آسیبی به اکوسیستم نمی‌زند.

در قدیم پالت‌ها از چوب ساخته می‌شدند که این امر موجب استهلاک سریع و کرم خوردگی و از بین رفتن آن‌ها می‌شد، ولی در حال حاضر پالت‌های پلاستیکی که از طرف کارخانه پلاستون به بازار عرضه شده‌اند از مواد نو پلیمری یا از قوطی‌های نوشیدنی قابل بازیافت ساخته شده‌اند که آسیبی به اکوسیستم نمی‌زنند. شایان ذکر است که ضایعات حاصل از خرابی و شکستن پالت نیز قابلیت بازیافت دارد. این محصول بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و حتی بعد از گذشت سالیان باز هم می‌تواند از طریق بازیافت به محصولات پلاستیکی تبدیل شود. از منظر بهداشتی نیز این محصول به دفعات می‌تواند بعد از شستشو با آب و شوینده مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین در کاهش هزینه‌های صنایع و کارخانه‌ها تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

۳- تنوع و طرح و رنگ پالت برای صنایع و کارخانه‌ها

کارخانه پلاستون ایران پالت را در تنوع رنگی بالا به بازار ارائه می‌کند تا صنایع و کارخانه‌ها بتوانند از مزیت رنگ نیز برای دسته بندی و طبقه بندی محصولات خود استفاده کنند. از دیگر سو، این محصول در ابعاد مختلف به بازار ارائه شده است بنابراین صنایع و کارخانه‌ها و حتی فروشگاه و یا مغازه‌های مختلف خواهند توانست بسته به اندازه و ابعاد اشیا خود از پالت برای ساماندهی و انبار محصولات خود استفاده کنند؛ بنابراین قبل از سفارش به نوع و ابعاد کالایی که قرار است از پالت برای نظم بخشی به آن استفاده کنید، توجه نمایید.

۴- استفاده از مواد درجه یک و مرغوب برای ساخت پالت

در هنگام خرید و ثبت سفارش پالت توجه داشته باشید که از کجا خرید می‌کنید. برخی کارخانه‌ها از مواد نامرغوب برای ساخت پالت استفاده می کنند که این امر موجب می‌شود این محصول دوام و ماندگاری چندانی نداشته باشد و بعد از اندک مدتی در زیر فشار بار ترک بردارد و یا بشکند. معمولاً پالت‌های ساخته شده از مواد نامرغوب تحمل وزن سنگین را ندارند و به‌راحتی ترک می‌خورند که این امر موجب کم شدن عمر آن‌ها می‌شود. در نتیجه سعی کنید به جای خرید پالت ارزان از کارخانه‌ها نامعتبر و بی‌نام و نشان، کارخانه‌ای را انتخاب کنید که چندین سال سابقه در تولید این محصول را دارد و از مواد درجه یک و مرغوب برای ساخت پالت استفاده می‌کند. کارخانه پلاستون ایران، یکی از پیشروترین کارخانه‌ها در خصوص ساخت پالت است و قریب به شصت سال سابقه در امر تولید انواع پالت پلاستیکی دارد.

۵- با پالت پلاستیکی مشکل جا نخواهید داشت.

جعبه ابزار پلاستیکی

از دیگر مزایای پالت پلاستیکی چینش روی هم آن است که می‌توانید آن را به صورت عمودی یا افقی در کارخانه و محل کار خود بچینید. حتی این محصول قابلیت اتصال به دیوار و نظم دهی به مکانی که قرار است در آن جا نصب شود را دارد. در قسمت زیرین پالت زوایدی وجود دارد که امکان چینش آن روی هم را به آسانی فراهم می‌کند بنابراین خطر سقوط و یا لغزش پالت در روی زمین وجود ندارد.

۶- به کارگیری پالت برای دسته‌بندی میوه و تره بار

می‌توانید از پالت برای دسته‌بندی میوه‌هایی همچون کیوی، پرتغال، و غیره استفاده کنید در باز بودن پالت موجب می‌شود تا هوا به راحتی در بین میوه‌ها جریان داشته باشد و حتی در سردخانه نیز نگهداری و چینش میوه‌ها بر روی هم به سهولت صورت گیرد. به دلیل مواد اولیه مرغوب به کار رفته در ساخت پالت، این محصول در دمای سردخانه نیز مقاوم است و هیچ‌گونه مشکلی از این نظر متوجه پالت و محتوی آن نیست.

۷- به‌کارگیری پالت برای طبقه‌بندی محصولات و اقلام دارویی

در مورد اقلام دارویی نیز پالت می‌تواند برای مشخص کردن نوع داروها و حتی شربت‌ها و دیگر اقلام به کار گرفته شود. به دلیل کف مناسب و بدون شیب پالت جابه جایی شربت و الکل ضدعفونی‌کننده می‌تواند به راحتی صورت بگیرد و برای انبار کردن این محصولات دارویی نیز پالت گزینه مناسبی است.

۸- به کارگیری پالت برای جداسازی مرغ، ماهی و گوشت

پالت پلاستیکی می‌تواند در پروسه تولید، بسته‌بندی و جداسازی مرغ، ماهی و گوشت به خصوص در کارخانه‌ها و مکان های پرورش دام، طیور و آبزیان مفید واقع شود. مثلاً در کارخانه‌های بسته بندی مرغ که عمدتاً جگر، ران، کتف و بال مرغ به صورت مجزا بایستی در پالت‌ها گذاشته شوند و سپس در قسمت بعدی بسته‌بندی شوند. حتی در کارخانه‌ها بسته بندی آبزیان نیز پالت می‌تواند برای جداسازی انواع آبزیان صید شده اعم از انواع ماهی، میگو و صدف به کار گرفته شود.

برای ثبت سفارش پالت خود می‌توانید به آدرس وب‌سایت پلاستون ایران مراجعه نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]