تعیین تکلیف نهایی افزایش حقوق بازنشستگان/مطالبات کانون عالی بازنشستگان چه خبر؟
تعیین تکلیف نهایی افزایش حقوق بازنشستگان/مطالبات کانون عالی بازنشستگان چه خبر؟

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی:حقوق بازنشستگان کفاف ۱۵ روز را می‌دهد آن هم با اختلاف فاحش با سایر صندوق‌ها.

به گزارش نبض بازار،نصرالله دریابیگی نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از عدم تعیین تکلیف نهایی درباره افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و خواستار افزایش دست‌کم ۳۵درصدی حقوق این قشر مظلوم شد وبا اشاره به وضعیت اسفناک معیشتی بازنشستگان و بی‌توجهی برخی مسئولان خواستار افزایش حقوق مطابق با تورم شد.وی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران ضمن تشریح مشکلات عدیده بازنشستگان از جمله عدم تناسب حقوق با نرخ تورم، قدرت خرید پایین، و بی‌عدالتی در مقایسه با سایر صندوق‌های بازنشستگی، خواستار اقدام عاجلانه مسئولان برای حل این معضلات شد.
دریابیگی با تاکید بر اینکه حداقل ۵ میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوقی کمتر از ۱۰ میلیون تومان زندگی می‌کنند، گفت: “دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایر بازنشستگان دارند. ”
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان، عنوان کرد: “متاسفانه شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان و مدیران در قبال مشکلات بازنشستگان هستیم. این در حالی است که بازنشستگان این کشور در طول سال‌های گذشته برای پیروزی انقلاب و سربلندی ایران از جان و مال خود گذشته‌اند و امروز شایسته احترام و تکریم، نه بی‌تفاوتی و نادیده گرفتن، هستند.”
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان با اشاره به ذخایر صندوق تامین اجتماعی که حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: “مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان این صندوق، یعنی کارگران و بازنشستگان، مسئول هستند و نباید در قبال تعهدات خود به این قشر زحمتکش به دنبال بهانه‌تراشی و شانه خالی کردن باشند.”
وی با یادآوری وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان، خطاب به دولتمردان و نمایندگان مجلس گفت: “چگونه می‌توان در کشوری که تورم و گرانی بیداد می‌کند، با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های زندگی را تامین کرد؟ ”
دریابیگی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی و نارضایتی گسترده بازنشستگان، عنوان کرد: “عملکرد برخی مسئولان اقتصادی شرایط ناگواری را برای جامعه حقوق بگیر، از جمله کارگران و بازنشستگان، به وجود آورده و سبب نارضایتی آنان شده است. این وضعیت قطعاً مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب و نظام که خواهان بسط و گسترش عدالت در جامعه هستند، می‌باشد.”
وی در پایان با تاکید مجدد بر ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان مطابق با تورم گفت: “مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت در جامعه است و از مسئولان به ویژه مدیران تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.”
منبع:طلا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]