سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 21974
  • 01 سپتامبر 2023 - 14:11
  • 149 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حمایت ابری از طلا/ حباب سکه چقدر است؟

حمایت ابری از طلا/ حباب سکه چقدر است؟
حمایت ابری از طلا/ حباب سکه چقدر است؟

اکوایران: انس طلا در این هفته معامله گران طلا را غافلگیر کرد و رشد اونس طلا باعث افزایش ارزش ذاتی طلا و سکه شده است.در این موقعیت با افزایش ارزش ذاتی سکه حباب سکه کاهش یافت.

دعوت از ایران برای عضویت در بریکس خبری بود که باعث شد دلار اولین روز هفته جاری را نزولی آغاز کند، دعوت رسمی از ایران به همراه عربستان برای عضویت در بریکس در حالی رخ داد که بلومبرگ هم از توافق احتمالی ایران و عربستان برای افزایش صادرات نفت نوشت، این دو خبر باعث کاهش قیمت دلار در شروع هفته شد ولی در نهایت خبر توافق ایران و آمریکا توسط خبرگزاری فارس تکذیب شد.

 در این هفته داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه هم درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران خبر داد. رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که منابع بلوکه شده ایران در چهار کشور کره جنوبی ، ژاپن، عراق و ترکیه آزاد شده است این منابع بانک مرکزی است و به دولت ارتباطی ندارد ولی این منابع امروز قابل استفاده است و می توان روی آن برنامه ریزی کرد، در ادامه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ایران پول بلوکه شده در خارج از کشور ندارد و محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی حرف رئیس جمهور را تایید کرد ولی در ادامه توضیح داد که این موضوع نافی تلاش های کشور برای آزادسازی منابع ارزی طبقه بندی شده در سایر کشورها نیست.

در دومین روز هفته، آمار تورم کشور به جای سازمان آمار از سوی یک خبرگزاری منتشر شد، که هم افزایشی شدن تورم و هم محل نشر آمار مورد توجه معامله گران قرار گرفت.

در میانه هفته بمباران اخبار مثبت هم نتوانست دلار را مجبور به شکستن کف حمایت کند، ۲۷ شرکت چینی از تحریم های آمریکا خارج شدند و سخنگوی وزارت خارجه درحاشیه مجمع سازمان ملل در مورد مذاکره برجام گفت که فرصت مناسبی برای گفتگو وجود دارد.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خواهد آمد ولی در ادامه مشخص شد این سفر به وسیله معاون گروسی انجام خواهد شد. گروسی هم در روز چهارشنبه اظهارات خوبی درباره جنگ اوکراین ، وضعیت برجام و عدم شفاف سازی ایران درباره برخی از مسائل نداشت، به همین خاطر دلار به مقاومت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی برخورد کرد، در آخرین روز هفته هم بلومبرگ پیش بینی کرد که آژانس کاهش غنی سازی ایران را تایید خواهد کرد که دلار را از سقف قیمتی عقب کشید.

محدوده تعادلی حباب درهم

بازار ارز و طلا در این هفته رنج شده‌اند، دامنه محدود نوسانات، دلار را در محدوده‌های فعلی بلاتکلیف کرده و بلاتکلیفی وضعیت هسته ای مانع از کاهش بیشتر قیمت دلار شده، در نقطه مقابل آزادی منابع بلوکه شده ایران و افزایش صادرات نفت جان رشد قیمت دلار را گرفته است.

IMG_20230901_104743_511

درهم که غالبا معاملات پرنوسان تری داشت و حباب آن تغییرات بیشتری را ثبت می کرد در این هفته فاصله سقف و کف آن به کمتر از ۱۰۰ تومان رسید، که نشان می‌دهد علیرغم فزونی اخبار،‌ درهم در آرامش کامل بوده و بازار به خوبی کنترل شده است.

میانگین حباب درهم در بازه ماهانه و هفتگی مطابق با روند قیمتی دلار در این هفته است که نشان می‌دهد محدوده تعادلی حباب درهم در نزدیکی بازه ۵۵۰ تا ۶۵۰ تومان قرار گرفته‌ است.

گرفتاری دلار در یک مثلث

دلار تهران این هفته را بدون نوسان طی کرد و تغییر چندانی نداشت به طوری که بازدهی دلار در این هفته نزدیک صفر درصد بود و محدود شدن آن در یک مثلث اصلاحی بی تاثیر در این معاملات رنج نبود، دلار تهران در یک مثلث اصلاحی گرفتار شده و دامنه نوسانات آن کمتر می‌شود به طوری که فاصله سقف و کف مثلث به ۶۰۰ تومان رسیده است. هر چند دلار دو هفته ای است که بالاتر از محدوده ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان را تجربه نکرده ولی بر اساس این مثلث تشکیل شده میتواند سقف ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان و کف ۴۹ هزار تومان را برای دلار تصور کرد.

حباب سکه کاهش یافت

انس طلا در این هفته معامله گران طلا را غافلگیر کرد و رشد اونس طلا باعث افزایش ارزش ذاتی طلا و سکه شده است. در این موقعیت با افزایش ارزش ذاتی سکه حباب سکه کاهش یافت و پس از سه هفته وارد کانال ۱۹ صدی شد.

IMG_20230901_104743_825

هرچند حباب سکه کاهش یافت ولی بررسی‌ها از روند قیمتی سکه نشان می‌دهد که این متغیر در این هفته بدون تغییر ماند و سود و زیانی نصیب معامله گران سکه نشد. ربع سکه تنها عضو بازار بود که در این هفته توانست عایدی نصیب دارندگان خود کند و رشد یک درصدی را در پورتفوی صاحبان خود ثبت کرد.

ابرکومو طلا را نگه میدارد

بررسی تکنیکالی از طلای آب شده هم وجود یک مثلث اصلاحی را تایید می کند در حال حاضر طلای آب شده روی مقاومت ابرکومو قرار دارد که اگر داخل ابر بماند امکان اصلاح زیاد برای طلا را منتفی می‌کند. طلای آب شده در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان یک حمایت مهم دارد و محدوده ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مقاومت مهم پیش روی طلای آب شده است، بازدهی طلای آب شده هم مانند اکثریت بازار در این هفته به یک درصد هم نرسید و قیمت‌ها نوسان چندانی نداشتند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه 30 آوریل 2024

سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه

اکوایران: شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش ۱۵ دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد سکه‌بازان امروز از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟ 30 آوریل 2024

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

قیمت دلار و سکه از کف تزریقی برگشت/ صندوق‌های طلا سبزپوش شدند/ حباب سکه به ۸ میلیون رسید/ اعتصاب بنکدارهای طلا به سومین روز رسید/ تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟ 30 آوریل 2024

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

در پشت خط دوشنبه افزایش قیمت دلار هرات ادامه دار شد و مرز کانال ۶۱ هزار تومان رسید. همچنین در پشت خط خبر گشایش ارزی به بازار رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.