سن استخدام در آموزش و پرورش ۲ سال کاهش یافت
سن استخدام در آموزش و پرورش ۲ سال کاهش یافت

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش شرایط جدید برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

به گزارش نبض بازار، آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان برگزار می‌شود. افرادی که متقاضی ثبت نام در این آزمون هستند می‌بایست با اطلاع از رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ که همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر شده است،  رشته شغلی مورد نظر خود را در سال ۱۴۰۲ انتخاب کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

امانی طهرانی اضافه کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش گفت: سهم تأثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل هفت هزار در زیرگروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

کاهش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال درحالی تصویب شد که در سال ۹۹، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب کرده بود تا حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]