اضافه شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان حکم موضوع پرداخت برای دولت
اضافه شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان حکم موضوع پرداخت برای دولت

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان زحمات ۳۰ ساله بسیاری از کارکنان دولت را نادیده می‌گیرد.

به گزارش نبض بازار، وحیدی، می گوید مجلس پیشنهاد داده است همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک بند و حکم موضوع پرداختی در برنامه هفتم توسعه قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با میزان، رسانه وابسته به قوه قضاییه با بیان اینکه اجرایی نکردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان زحمات ۳۰ ساله خیلی از کارکنان دولت را نادیده می‌گیرد گفت: شرایط عدم پرداخت همسان‌سازی در قانون بودجه سنواتی اگر با این روال ادامه پیدا کند جمع زیادی از کارکنان بازنشسته دولت عملا باید تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار بگیرند.

بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی ما از دولت این بود که در برنامه ششم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود. این مصوبه در سال ۱۴۰۰ تصویب شد اما صندوق‌های بازنشستگی آن را اجرا نکردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم در برنامه هفتم به عنوان یک بند و حکم موضوع پرداخت همسان‌سازی در دستور کار قرار بگیرد گفت: اگر ضرر و زیانی در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد دلیل نمی‌شود این پرداخت نشود، چون دولت برابر خدمات کشوری موظف بود در فصل نهم و دهم شرایط تورمی پرداختی‌ها را انجام دهد.

وحیدی با بیان اینکه عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان زحمات ۳۰ ساله خیلی از کارکنان دولت را نادیده گرفته است اظهار کرد: شرایط عدم پرداخت همسان‌سازی در قانون بودجه سنواتی اگر با این روال ادامه پیدا کند جمع زیادی از کارکنان بازنشسته دولت عملا باید تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار بگیرند.

برخی کارشناسان معتقدند عدم پرداخت عادلانه در صندوق ها می تواند به شکل گیری اعتراضات گسترده و تهدیدهای امنیتی منجر شود.

در این میان بازنشستگان تامین اجتماعی نیز خواستار توجه ویژه به معیشت خود هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]