مالیاتی که به نفع شماست!
مالیاتی که به نفع شماست!

آمار نشان میدهد افراد بسیاری برای کاهش مصرف سیگار در جامعه خواستار افزایش قیمت این کالا شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛ شما با ثبت پویشی با عنوان «کمک به سلامت مردم با افزایش قیمت سیگار» از مسئولان خواستند تا با افزایش قیمت سیگار مصرف سیگار در جامعه را کاهش دهند.

مخاطبان خبرگزاری فارس در این پویش عنوان کردند که در برخی از کشورها کالاهایی مانند سیگار و نوشابه که مصرف آن مضر است را گران می‌کنند تا مصرف آن کاهش یابد. 

این مخاطبان همچنین عنوان کردند که در این جوامع پول اضافه‌ای که بابت گرانی این کالا از خریداران دریافت می‌شود صرف پرداخت یارانه به لبنیات و مواد پروتئینی می‌شود که باعث کاهش هزینه‌های درمان نیز می‌شود. 

بر اساس آنچه که در بند (ن) لایحه بودجه سال آینده آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با اجرای سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات دخانی در بخش کشاورزی و همچنین صادرات با تعیین عوارض گمرکی سیگار و تنباکوی وارداتی علاوه بر قوانین و مقررات موجود (نظیر بند (ح) ماده (۷۳) قانون برنامه هفتم پیشرفت) سهم تولید داخلی از بازار مصرف را افزایش دهد.

منابع مذکور پس از تامین منابع مرتبط با سیگار و تنباکو در جدولشماره ۵ به ردیف درآمد- هزینه …، واریز و بابت نوسازی و تجهیز خطوط تولید صنعت دخانیات، بر اساس طرحِ اصلاح ساختار نیروی انسانی و شرکتی این حوزه (که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان) به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد.

پس از تصویب طرح اصلاح ساختاری مذکور، میزان عوارض این بند به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.  

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]