مبنای بازنشستگی میانگین حقوق ۲ سال آخر شد
مبنای بازنشستگی میانگین حقوق ۲ سال آخر شد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مخالفت این کمیسیون برای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت براساس ۵ سال آخر خبر داد.

به گزارش نبض بازار، در جلسه امروز کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم مربوط به تغییر در نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی حذف شد.

حمیدرضا حاجی بابائی روز یکشنبه با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در حال حاضر ما قانون احکام دائمی را در اختیار داریم. در قانون احکام دائمی تاکید شده که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت براساس میانگین دو سال آخر باشد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: از این رو دولت در بند (ژ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده بود که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت ۵ سال آخر باشد که این مساله به صورت بسیار وحشتناکی حقوق کارکنان دولت را در بازنشستگی کاهش می‌داد از این رو ما پیشنهاد حذف این ماده واحده را در جریان رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح کردیم و کمیسیون با این موضوع موافقت کرد، بنابراین از این به بعد قانون قبلی در رابطه با حقوق بازنشستگان کارکنان دولت مبنا قرار خواهد گرفت و میانگین حقوق ۲ سال آخر کارکنان مبنای بازنشستگی آنها خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]