جزئیات پرداخت مستمری والدین شهدا معادل حداقل مستمری بازنشستگان 
جزئیات پرداخت مستمری والدین شهدا معادل حداقل مستمری بازنشستگان 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره جزئیات پرداخت مستمری ۵ ماهه والدین شهدا توضیح داد. 

به گزارش نبض بازار، حیدری معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران، درخصوص چگونگی وضعیت پرداخت مستمری والدین شهدا و اقدامات بنیاد شهید در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه والدین صبور شهدا یادگاران ایثار و شهادت هستند، درخصوص آخرین وضعیت پرداختی مستمری والدین شهدا گفت: پرداخت مستمری والدین گرامی شهدا به استناد ماده (۲۳) قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران معادل یک و نیم برابر حداقل حقوق کارکنان دولت است. همچنین در سال ۱۴۰۱ رقم ماهانه این مستمری براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه به میزان ۵ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین و پرداخت آن طبق قانون از ابتدا تا انتهای سال انجام شد.

حیدری با اشاره میزان مستمری والدین شهدا در سال جاری مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲ به استناد جزء (۶) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۲ میزان مستمری ماهانه والدین  عزیز شهدا معادل حکم حقوقی شهید تعیین شده است.

معاون توسعه مدریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این اشکالات گفت: یکی از ابهامات اجرای این قانون به نحوه محاسبه آن باز می‌گردد و، اما مهمترین مشکل آن عدم پیش بینی بار مالی افزایش تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

حیدری ادامه داد: در واقع از  ابتدای سال در بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتباتی  با هدف رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای قانون مستمری والدین شهدا با مبادی ذی ربط انجام شده است و دائماً پیگیری لازم بعمل آمده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پس از پیگیری‌های مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در نهایت سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد نمود تا مستمری والدین  معزز شهدا معادل حداقل مستمری ماهانه بازنشستگان تعیین و پرداخت شود.

حیدری افزود: با این پیشنهاد رقم ۵ میلیون و ششصد هزار تومان مستمری ماهانه والدین ارجمند شهدا در سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی به عدد ۷ میلیون و هشتاد هزار تومان در ماه افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه افزود: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل تخصیص صادر شده در مرداد ماه  این افزایش را اعمال نموده و نهایتا همزمان با پرداخت حقوق و مزایای ایثارگران در پایان مردادماه، مستمری ۵ ماهه والدین محترم شهدا با سرانه ۷ میلیون و هشتاد هزار تومان به حساب آنان  واریز شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این مبلغ به صورت علی الحساب می‌باشد، خاطر نشان کرد: به منظور اجرای کامل قانون پیگیری‌های مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]