جزئیات جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
جزئیات جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت : ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

به گزارش نبض بازار ، محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان گفت : ماده ۹۶ تأمین اجتماعی به صراحت می‌گوید تأمین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یک‌بار حقوق بازنشستگان را برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیئت وزیران تصویب شود.

محمد اسدی اظهار کرد: حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می‌شود. ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی داریم و ۳ هزار نفر هیئت‌مدیره‌های کانون هستند. پیگیری امور مشکلات بازنشستگان صندوق و قوانین و خدماتی و رفاهی از مهمترین وظایف ماست.

اسدی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ماده ۵۴ تأمین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد هزینه بیمه‌شدگان در بخش درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان افزود: قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تا آبان‌ماه ۱۴۰۲ است و تمام می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی سرمایه کارگران و بین‌النسلی است و هیچ کسی نباید به سرمایه دست‌درازی کند، اما می‌بینیم دخالت‌هایی از سوی دولت نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تصریح کرد: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت‌المال تأمین اجتماعی برود، قطعاً باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه متوسط‌بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که ۷۵ درصد آن برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۵ درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده، اما پرداخت نشده است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]