مداخله مجمع تشخیص درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت به نفع گروه خاص
مداخله مجمع تشخیص درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت به نفع گروه خاص

در شرایطی که بیش از هشتاد درصد نمایندگان مجلس به نسخه‌ی نهایی طرح ساماندهی کارکنان رای مثبت دادند، مجمع تشخیص مصلحت ناگهان ورود کرد.

به گزارش نبض بازار، کارگران می‌گویند مداخله مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح ساماندهی کارکنان به نفع پیمانکاران و واسطه‌ها بوده است.

کارگران شرکتی عسلویه از مداخله‌ی مجمع تشخیص در مسیر تصویب طرح ساماندهی انتقاد کردند.

در شرایطی که بیش از هشتاد درصد نمایندگان مجلس به نسخه‌ی نهایی طرح ساماندهی رای مثبت داده بودند و در انتظار نظر نهایی شورای نگهبان بودند، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص به ماجرا ورود کرد و سمت پیمانکاران ایستاد.

محمدی (کارگر شرکتی عسلویه) با انتقاد از ایراد گرفتن مجمع تشخیص گفت: چرا بعد از دو سال انتظار وقتی طرح می‌رفت تبدیل به قانون شود، مداخلات فراقانونی طرح را متوقف کرده است؟ چرا حامیان پیمانکاران آن‌چنان قدرتمند هستند که مقابل رای هشتاد درصد نمایندگان مجلس می‌ایستند؟

او با بیان اینکه طرح ساماندهی بار مالی ندارد و موجب صرفه‌جویی می‌شود می‌گوید: این طرح با حذف واسطه‌ها، بار مالی نهاد‌های دولتی را کاهش می‌دهد و عدالت را برای یک میلیون نفر به ارمغان می‌آورد؛ ما متاسفیم که نمی‌گذارند نیروی انسانی به آرامش برسد.

اسد. الف، کارگر شرکتی یکی از فاز‌های عسلویه با انتقاد از کارشکنی‌های بسیار می‌گوید: مجمع تشخیص بعد از دو سال انتظار به ما پاداش تلخی داد؛ جالب اینجاست که اعضای کمیسیون اجتماعی بعد از تصویب طرح در صحن با قاطعیت می‌گفتند طرح به زودی تبدیل به قانون می‌شود، اما حالا عقب کشیده‌اند و می‌گویند باز باید رفع ایراد صورت بدهیم!

او با بیان اینکه «کدام ایراد؟ واقعاً چرا با طرح مخالفت می‌شود؟» افزود: نمی‌گذارند پیمانکاران و واسطه‌ها حذف شوند؛ باید بپذیریم واسطه‌ها پشت‌شان به کوه گرم است.

منبع:ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]